Mailinn Goldhahn Aske | Hverdagsblogg

#throwbackthursday - Tur til Prekestolen

• 07.04.2016 - 20:58

Da tenkte jeg komme med et #throwbackthursday innlegg til dere, denne fine torsdagskvelden.

For snart 3 r siden, var Malin, Edith, Embla og jeg p tur opp til Prekestolen. Vi gikk turen den 1. juni 2013, og det var en kjempefin tur! Vi hadde ikke vret helt p vr side, men med gode venninner p tur, gjr ikke det s mye for humret. Det var min frste tur til Prekestolen, men det blir definitivt ikke den siste. Kanskje det blir en tur i sommer? Vi fr se, vi fr se!

En skikkelig fin tur, i et ikke altfor fint vr!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ellers i dag har jeg hatt senvakt p jobb, og Kjetil og jeg har ryddet og vasket i leiligheten. Veldig herlig f en renere og fin leilighet. N mangler vi bare soverommet og badet, men de skal vi rydde og vaske i lpet av morgendagen eller lrdag er planen. ​Stuen, kjkkenet og gangen ser veldig bra ut, det vil nok soverommet og badet ogs gjre i lpet av de neste to dagene.

Vi blogges i morgen, flotte folk! ♥

#throwbackthursday - velse Cold Response 2014

• 24.03.2016 - 11:45

Da var det tid for #throwbackthursday igjen, folkens!

I dag vil jeg ta dere med tilbake til velse Cold Response i mars 2014. En velse som var preget av mye hardt vr, hat-yeblikk, gode yeblikk og minner jeg sent vil glemme. Dette var velsen hvor du trodde du skulle blse vekk, fryse til is, bli solbrent og bli syk etter. Heldigvis skjedde ingenting av dette. Problemer kom og gikk, blant annet var det noe utstyr som ble delagt p grunn av vind, og at vi ikke kunne komme oss ned til en annen posisjon p 10 dager. Dette p grunn av fret i bakken vi mtte ned, nr vi skulle ned. Vret gjorde det ikke bedre heller, hehe. Jeg fikk sett reinsdyr for frste gang i mitt liv p denne velsen, og jeg og sersjanten min tok et skalt "yolo-bilde". Nr vi var de eneste jentene der, mtte vi jo gjre litt ut av det, hehe.

You only live once!

Vi var strandet p et fjell som heter Myrefjell hele velsen. Vi hadde en fantastisk utsikt nr solen endelig viste seg, da blitt velsen ogs betydelig kjekkere. P velsen hadde vi alt fra snstorm til sol, noe som gjorde at det ikke alltid var like kjekt vre oppe p en fjelltopp. Vi kom oss gjennom velsen uansett, minnene fra velsen vil vi alltid ha, det er helt supert tenke p. Jeg sitter igjen med et eneste stort smil nr jeg tenker tilbake, og ler av de situasjonene hvor jeg hatet som mest.

Dere kan klikke dere inn p militrbloggen min lese litt mer om velsen her, her og her hvis dere vil det!

#throwbackthursday - Russetiden 2013

• 17.03.2016 - 08:45

Endelig #throwbackthursday igjen!

I dag tar jeg dere tilbake til russetiden min, som snart er 3 r siden. Som tiden flyr avgrde! Jeg var i russestyret, som russefotograf.

Russeknuter var alltid gy ta og jeg tok mange forskjellige. Noen av disse var:

+ G med brd som sko en hel skoledag

+ Kysse puppene til en medruss med hylytt innlevelse i skolekantina i storefri

+ Kysse en politimann/kvinne

+ Spise ditt eget russekort

+ Skrive et kjrlighetsbrev til russepresidenten p min. 500 ord og levere dette personlig

+ Ha en pakke Hubba-Bubba i munnen i 10 minutter

+ Sitte under pulten i en skoletime

I russetiden ble det mye knuter som ble tatt, og mye gy vre med p. Hydepunktene var nok dpen og Landstreffet. Det var skikkelig gy vre med p, dpen var gy bde p grunn av mten vi ble dpt p og nr vi skulle snu buksene vre. Vi ble dpt med l og rusbrus i hret, alt etter hva du ikke klarte drikke opp p tid. Etterp fikk vi utdelt russenavnet vrt, mitt ble da Froggy, ettersom jeg er glad i frosker, hehe. Da vi skulle snu russebuksene vre, var vi mange hundre russ fra forskjellige skoler samlet i en sal. Alle snudde buksene sine samtidig inne i salen.

- A time to remember forever -

P Landstreffet fikk vi hre artister som Postgirobygget, Lupe Fiasko, Far East Movement og litt flere. Det var en skikkelig minnerik helg!

En opplevelse jeg og en venninne hadde nr vi var ute og tok russeknuter var, at vi traff p Ravi og noen kompiser av han, og vi nsket oss autografen hans p russebuksen. Den fikk vi uheldigvis ikke, siden han var i skikkelig nei humr den kvelden. Noe jeg skjnner og ikke skjnner p samme tid. Det skal sies at de hadde drukket litt da, det var nok derfor han fant ut at i dag gadd han ikke hjelpe oss f knuten. Skikkelig kjipt der og da, men vi bare ler av det i ettertid. Klarte aldri den knuten, men slik er det noen ganger!

Hadde jeg ftt vrt russ en gang til, da ville jeg sagt ja p sekundet! Det var en fantastisk mned, og det var gy forberede seg til russetiden ogs. Angrer litt p at jeg ikke fikk med meg noen p russebil, men det hadde blitt for dyrt. Alt i alt en super tid, som jeg ser tilbake p med et smil!

#throwbackthursday - Beretlpet i frstegangstjenesten

• 10.03.2016 - 08:45

Det er tid for #throwbackthursday igjen! I dag tar jeg dere med meg til Bardufoss og til Heggelia leir. Dagen jeg vil ta dere med tilbake til er 26. september 2013, nr vi hadde beretlpet vrt. Vi skulle ha en stein i ryggsekken vr, g opp til toppen av et fjell som heter Bltind.

Forberedelsene vi gjorde var finne en stein som skulle representere hvor god soldat vi var, sa troppsjefen vr til oss. Jeg tok kanskje ikke den strste steinen, men jeg flte den var en grei strrelse for lille meg. Det var tungt nok uansett oppover det bratte fjellet. Som dere ser tok vi bl spray p og skrev navnet vrt, hvilken tropp vi var i og kontigenten vi var inne i, p steinen. Jeg kom inn i august 2013, og var i Teletroppen.

En av mine fine roomies, Martine, og meg p bussen vi tok til fjellet.

Her er vi p vei opp til Bltind. Det ser kanskje ikke stort ut p bildet, men det var ganske hyt nr vi kom opp.

Meg p toppen, klar for legge ned steinen min p toppen. Her var jeg veldig kald, noe som kanskje syns p bildet? Hehe.

Her ser dere kapteinen vr, som str oppe p toppen av steinrysen vi skulle legge steinen vr p.

Utsikten.

Det fltes s herlig endelig f bereten, og fle p den mestringsflelsen du hadde nr du kom til toppen. Det var ekstremt bratt p slutten, og vi gikk bokstavelig talt rett opp p et tidspunkt. De soldatene som hadde utmerket seg i rekrutten var s heldige f lov og fly helikopter ned igjen. Helt fantastisk vre med p, og jeg er stolt over ha gjennomfrt beretlpet i kompani Bravo.

#throwbackthursday - Aberdeen 2014

• 03.03.2016 - 08:45

I dag tenkte jeg at jeg kunne vise dere et lite tilbakeblikk fra Aberdeenturen i november 2014. Denne helgen var i forbindelse med farmor og farfars 50 rs bryllupsdag. Jeg husker at de fikk en hilsen fra kapteinen/flyvertinnene nr vi skulle fly ned. Plutselig hrer vi "Vi vil gjerne gratulere Anna og Jonas med 50 rs bryllupsdag i dag." Kjempekoselig gjort av flypersonalet! Vi bodde p Aberdeen Douglas hotell disse dagene. Jeg delte rom med sskenbarnet mitt, Kathrine, og vi passer veldig bra som roomies. Jeg sier alltid at hun er den lillessteren jeg aldri fikk, hehe.

Det var en kjempekoselig tur, som jeg er takknemlig for at jeg fikk vre med p.

#throwbackthursday - Solo som valp

• 25.02.2016 - 08:45

I dag tenkte jeg ha en throwback thursday, og det skal jeg prve gjre til en fast spalte hver torsdag. Sfremt jeg har bilder eller filmer som jeg kan vise dere, og historier fortelle. Mitt frste innlegg i den kategorien er om Solo nr hun var valp. Hun er vel egentlig fortsatt valp, med tanke p at hun bare er snart 11 mneder, men nr jeg akkurat hadde hentet henne, hun var jo s liten.. Hvor er min lille valp blitt av? Hun har vokst mye p bare 10 og 1/2 mned alts!

video:img0828

Det er s rart tenke p at hun har vrt s liten.. Hun er jo snart 1 r, og nr jeg hentet henne var hun rett under 3 mneder. Tiden flyr avgrde s altfor fort..

Mailinn Goldhahn Aske

Jente p 23 r, som bor p Rennesy sammen med kjresten min og hunden vr Solo. Jeg er lrling i industrimekanikerfaget, og trives godt med det.