Mailinn Goldhahn Aske | Hverdagsblogg

En fredag utenom det vanlige

• 10.02.2017 - 21:18

Hei fra hotellsengen! Kjetil og jeg har akkurat vrt ute og spist en god middag, og n skal vi bare kose oss p hotellrommet her i Stavanger resten av kvelden. Er man turist i egen by, s m man jo utnytte det til det fulle. Vi har ellers vrt litt p shopping, og rett og slett bare kost oss skikkelig. Planen er se film her p rommet n, s det blir koselig.

P bildene over ser dere hvordan rommet vrt ser ut, og vi er kjempefornyde med det!

Ha en flott fredagskveld videre, det skal hvertfall vi ha ♥

Kampdag // Barcelona dag 3

• 15.01.2017 - 20:38

I gr var den store kampdagen, hvor vi hadde ftt billetter til fotballkampen mellom Barcelona FC og Las Palmas. Vi begynte dagen med en kombinert frokost og lunsj p Hard Rock Cafe, fr vi tok taxi til Camp Nou. Der mtte vi st utenfor en liten time, fr de pnet portene inn til stadion. Vi fikk med oss at noen av spillerene ankom stadion, og jeg klarte f bilde av Neymar i bilen sin.

Stadion var utrolig stor, og det var helt fantastisk vre der. Kampen var veldig spennende, og vi var heldige nok til at Barcelona vant hele 5-0(!) mot Las Palmas. Ingen tvil om hvem som styrte kampen i alle fall. Eneste som var en liten nedtur, var at det var s utrolig kaldt nr solen gikk ned. Det var samtidig en opptur, siden vi satt med solen i fjeset hele 1. omgang, s det var litt herlig nr den gikk bort.

Etter kampen gikk vi til hotellet, og planen var egentlig at alle skulle ta taxi opp se La Segrada Familia, men Kamilla var ikke helt i form. Da tok jeg og Kjetil turen, og det var utrolig verdt det. Katedralen var helt fantastisk, og ikke minst kjempestor. Nr vi kom tilbake til hotellet, stelte vi oss og gikk ut for spise. Vi fant en restaurant som ikke imponerte oss mye, men tapasen var god der. Vi bestilte ogs en rett som heter "Paella", men den ble ikke spist. Den smakte ikke godt i det hele tatt, s det var litt nedtur, da den ikke var den billigste retten. Nr vi var ferdige med middagen, gikk vi tilbake til hotellet for pakke og legge oss.

Flyet vrt gikk ganske tidlig i dag, kl 10:05 fra Barcelona til Oslo, ogs ventet vi i 3 timer p Gardermoen i Oslo. Vi kom hjem for rundt en time siden, og n sitter vi i sofaen og ser p Farmen Kjendis. N har vi lagt en fantastisk langhelg bak oss, og det er en av de beste julegavene jeg har ftt noen gang ♥

Fredag den 13. // Dag 2 i Barcelona

• 14.01.2017 - 10:56

Hei fra gulvet p hotellrommet. Grunnen til at jeg sitter p gulvet, er fordi det er ett speil p veggen som nesten gr ned til gulvet. Her sitter jeg og sminker meg og blogger. I gr var det nok en ny dag i byen, og jeg fikk merke p meg at det var fredag den 13. Det startet allerede nr vi skulle spise frokost p Starbucks. Jeg bestilte sjokoladefrappucino, men fikk i stedet karamell. Der begynte en lang rekke med uheldige hendelser, haha. Etter frokosten gikk jeg og Kamilla p sminkeshopping p Sephora, og jeg fant pudderet jeg bruker fra Too Faced. Dette visste jeg at bde kona til broren til Kjetil og lillessteren til Kjetil bruker ogs, s jeg ringte de for sprre om de ville ha. Endte opp med at jeg skulle kjpe 5 pudder og 2 leppestifter. Akkurat der og da hadde jeg ikke nok p kortet, siden de jeg kjpte for ikke hadde overfrt penger, s jeg betalte 20 euro kontant. Da ble det full klinsj i kassen, og vi stod kanskje 10 minutter og ventet bare p at jeg skulle f betale. "Gr det an?" tenkte jeg bare, haha. De fikk det heldigvis til tilslutt, s jeg fikk det jeg skulle ha.

Etterp reiste vi til et stort kjpesenter hvor de har Primark, Bershka, Nike, Jack and Jones og maaange flere. De hadde ogs en egen etasje med masse restauranter. Vi spiste lunsj p Fishhh! og Kjetil smakte sters for frste gang. Det falt godt i smak, s det kunne han gjerne ha mer av. Jeg hadde fish and chips, og det og smakte veldig godt. Etter at vi hadde spist, ble det litt mer shopping fr vi gikk tilbake til hotellet for stelle oss og slappe av litt. Jeg hadde kjpt meg to nye skinnjakker, en rd og en svart. Eller Kjetil kjpte den rde til meg, og jeg planla ha den p meg. Nr jeg legger jakken p sengen, s ser jeg plutselig at den har en lang strek med kulepenn p armen. Jeg har prvd f det bort, men jeg mtte bare innse at slaget er tapt og jeg m finne en Bershka bytte den p. Utrolig kjipt! Nr vi var klare, satte vi oss oppe p takterassen og koste oss med et par l, fr vi skulle ut spise. Vi endte opp p et kjempekoselig tapassted som heter Lesgla Restaurante Mediterrneo. Kjempegod mat og veldig hyggelige ansatte. Anbefales ta turen innom! Etter middagen gikk vi ut p noen utesteder, fr det var hjemover til hotellet igjen.

En litt uheldig dag for meg med andre ord. Satser p at det gr bedre i dag, og at jeg fr byttet jakken. N skal vi snart ut spise frokost, s jeg skal sminke meg ferdig og gjre meg klar til g. Ha en fin dag!

Endelig i Barcelona // Dag 1

• 13.01.2017 - 09:31

God morgen fra Barcelona! Kjetil og jeg har vrt vkne i en halvtime, og skal snart begynne stelle oss for dag 2 i denne flotte byen. I gr ble det ikke en god start p morgenen.. Vi ble kjrt ut til flyplassen av pappa, og vi m gjennom to tunneler fr vi kommer oss til Randaberg, Stavanger, Sola og alt dette. I den tunnelen som tar oss fra Mostery til Randaberg, er det kolonnekjring pga arbeid i tunnelen. Jeg trodde kolonnen gikk klokken 05:00 p morgenen, det hadde jeg sett p nettet. Det viste seg at den nettsiden jeg hadde sett p, hadde feil tider, og kolonnen gikk dermed klokken 04:30 og klokken 05:30. Vi mtte dermed ta kl 05:30 kolonnen, og var redde for at vi ikke kom til rekke flyet. Det gikk nemlig kl 06:45. Huff, men takket vre pappa klarte vi heldigvis vre p flyplassen rett over kl 06, og vi fikk sjekket inn rett etter at Chris og Kamilla hadde sjekket inn. S vi kom oss p flyet, og ned hit heldigvis!

Nr vi kom oss til hotellet, ble vi faktisk mtt med champagne, s det var skikkelig hyggelig. Vi fikk bare ett hotellrom frst, siden Kamilla og Chris sitt ikke var helt klart. Vi stelte oss litt, fr det ble utforsking ute i gatene. Vi var veldig heldige med vret, og vi hadde hele 17 grader p det varmeste i gr. Lunsjen tok vi p en restaurant med veldig hyggelige ansatte og kjempegod mat. Husker dessverre ikke helt hva den heter, men det kan jeg kanskje finne ut i dag. For det er en restaurant jeg virkelig kan anbefale g p, hvis du skal reise til Barcelona.

Etter en kjempegod lunsj, handlet vi inn litt vann og brus fr vi gikk til hotellet. Der ble det avslapping og stelling, fr vi gikk ut for finne en restaurant spise middag. Vi skulle nedover mot havnen, for Chris visste at det var mange gode restauranter der nede. Vi endte opp p en restaurant som het One Ocean Bar & Restaurant. Ikke alle var like heldige med maten der, men vi fikk spist i hvertfall. Etterp gikk vi bare rundt i gatene, og utforsket litt mer. Vi endte til slutt opp p hotellet, og da ble det kveld for alle sammen.

Ha en fantastisk dag alle sammen, n blir snart neste stopp et sted spise frokost, fr vi skal dra til Primark!

When in Barcelona

• 09.01.2017 - 12:58

Mandag, ny uke og nye muligheter. Jeg skal jobbe kveld i dag ogs, men fr det blir det litt rydding og ikke minst blogging. Jeg har surfet litt rundt p nettet, og funnet noen ting jeg virkelig kunne tenke meg gjre, nr vi reiser til Barcelona. Litt inspirasjon, det er ikke sikkert de jeg reiser med er enige i alle punktene, men her kommer hvertfall min lille liste, som jeg fant p Tripadvisor sine sider.

1. Halvdagstur med sykkel. P denne turen fr du innblikk i Barcelonas historie, og du fr se mange av attraksjonene som byen tilbyr. Det er en sosial tur, og gir deg muligheten til treffe andre reisende. Turen varer ca 3-4 timer, og som jeg ser p Tripadvisor, er dette visstnok en fin tur rundt i Barcelona by.

2. Prioritert adgang: La Sagrada Familia. En guidet tur i La Sagrada Familia, hvor du gr forbi ken. Sammen med en kunnskapsrik guide, fr du oppleve katedralen, fr vite mer om den og han som skapte katedralen. Fant denne ogs p Tripadvisor, og det hres kjempegy ut.

3. Tur til FC Barcelonas fotballstadium. Her fr du en tur helt p egenhnd. Du utforsker stadium i ditt eget tempo, og kan starte hvor du vil. Det anbefales starte inne i garderoben, fr du gr inn i spillertunnelen og fortsetter ut p gresset, hvor opptil 100 000 jublende fans kan vre p tribunen.

4. Helikoptertur rundt Barcelona by og kystomrde. Dette punktet sier vel egentlig seg selv. Hvor magisk ville det ikke vrt ha helikoptertur se Barcelona med fugleperspektiv? Turen varer i 12 minutter, men du fr se mye for pengene. Det jeg leste p Tripadvisor, fr meg virkelig gira p f til en slik tur nr vi er der nede!

5. Fotballkamp p Camp Nou, FC Barcelonas hjemmestadium. Dette punktet fant jeg ikke p Tripadvisor, men Kjetil har fortalt meg at det skal spilles kamp mellom FC Barcelona og Las Palmas nr vi er der nede. Det hadde vrt skikkelig kult om vi fikk gtt p den kampen, og sett hvordan stadiumen og stemningen er nr det spilles kamp.

Jeg gleder meg snn til reise n, mtte de neste dagene g fort ♥

Kretas svar p Maldivene

• 25.07.2016 - 10:11

God mandagsmorgen! Helgen har bare flydd forbi, og en ny uke har tatt plass. Det har vrt en spesiell og fin helg, og dette vil bli en spesiell og flott uke. I morgen skjer det spennende ting, vi overtar nemlig leiligheten!! , som jeg gleder meg!

Siden det er mandag, og ny uke, syns jeg det passet starte uken med litt mimring fra Kreta. Det er enda mange bilder som ikke er delt, historier dere ikke har hrt og n vil jeg dele en av de med dere. Stedet dere ser p bildet ovenfor, er stranden Elafonissi. Det ble sagt at det var Kretas svar p Maldivene, og da vi kom dit, skjnte vi raskt hvorfor. Stranden var helt nydelig, med sandstrand og krystallbltt hav. Det var til og med rosa sand der, og du flte at du var i en drm. Bildene viser nok ikke like bra hvor fint det faktisk var, men jeg vil gjerne dele noen av de med dere.

Samme dag som turen endte opp til Elafonissi, skulle vi egentlig leie scootere. Da vi fant ut at det ville koste oss mye mindre leie bil for en dag, ble det heller det. 60 euro kostet det oss til sammen. Delt p 5 stykker, da er det ikke mye per person. Kjetil og Steinar ble sjfrene vre for dagen, siden det skulle vre to hovedsjfrer. Det gikk kjempebra, og vi fikk kost oss p biltur. Det kan virkelig anbefales, da kan du oppleve litt mer enn med en scooter.

Fordelen med bil, var at vi slapp sitte p en muligens full buss i 2-3 timer hver vei, og vi kunne komme og g nr vi nsket det selv. Vi fikk hvertfall en fantastisk opplevelse p Elafonissi, der kan vi virkelig anbefale alle som reiser til Kreta beske. Det var utrolig vakkert, og du flte du var i en film eller noe. En slik strand ser du ikke hver dag.. ♥

Megadrive Gokart

• 20.07.2016 - 21:27

Tenkte jeg kunne begynne ukens frste blogginnlegg (som kom litt senere enn planlagt, beklager det!), med fortelle dere om kvelden vi var p gokart kjring p Megadrive Gokart.

Vi ble en gjeng p 10 personer som skulle kjre. Broren til Stian og reiseflget hans ble ogs med oss. Det frste positive vi la merke til, var at de ville gi oss gratis taxi til gokarten. Det som var morsomt var at taxien kun hadde plass til 8 personer. Da ble det 4 av oss bakerst, 4 i midten og 2 fremme (3 med sjfren). Vi kom oss hvertfall bde fram og tilbake, og ingen stoppet taxisjfren heldigvis.

Vi ble enige om kjre i to gjenger, p grunn av at det bare var 8 stykker som kunne kjre p en gang. Vr gjeng pluss broren til Stian kjrte i den frste gjengen, og resten av flget til broren til Stian kjrte i andre gjengen. Jeg var litt uheldig med tanke p min gokart, siden jeg sa at jeg ikke hadde kjrt s mye gokart fr, og dette resulterte i at de stilte min til g saktere. Alle kjrte forbi meg hele tiden, noe som var litt kjipt. Om jeg skulle gjort det igjen, ville jeg aldri sagt noe om mine kjreferdigheter innen gokartkjring. Anbefales ikke si at du ikke har kjrt fr, uansett om du har kjrt fr eller ikke. Alt i alt en veldig morsom opplevelse, p tross av at jeg ble forbikjrt hele veien.

Vr gjeng kjrte i 20 minutter, og vi betalte 20 euro per person. Gjeng to kjrte i 15 minutter og de betalte 15 euro. Ikke en aller verst pris for gyal kjring. Kan fint anbefale dere ta dere en tur om dere er i omrdet Platanias/Agia Marina/Chania og rundt det omrdet.

Nyter late dager

• 16.07.2016 - 14:18

FOR en ferie vi har hatt til n! Dette er 2. siste dagen, og det er litt blanda flelser jeg sitter med. Jeg vil hjem, men samtidig ikke egentlig. Det har vrt noen fantastiske uker, og vi har ftt gjort mye p disse ukene. Vi har kjrt go-kart, snorklet, spilt minigolf, kjrt bil, vrt ved stranden Elafonisis, spist p mange gode restauranter og noen mindre gode, vrt p bowling, vrt p shopping, ftt nye bekjentskaper, badet og solt oss. Jeg skal fortelle dere mer om de spesifikke tingene nr vi kommer hjem, da skal dere f se masse bilder ifra de forskjellige tingene. Grunnen til at det ikke har blitt mye blogging her nede, er fordi det rett og slett av vrt ferie og blogging har ikke vrt hovedprioriteten. Nr jeg kommer hjem, blir det mye spennende blogging. Masse fra Kreta, litt bryllupsbilder (hvis jeg fr lov legge ut) og bilder fra den splitter nye leiligheten vr! Vi har enda ferie i to uker nr vi kommer hjem, og da er mlet mitt ha to blogginnlegg til dagen. Det skal jeg klare, n er det mye spennende som skjer, og da er det ekstra kjekt ha en blogg.

N skal Ellen og jeg snart g ta refill p vippeextensions. Det har vi ogs tatt her nede, og jeg angrer ikke et sekund. Mer bilder og mer blogging blir det p mandag eller tirsdag, vi er hjemme p mandagskvelden. Ville bare gi et lite livstegn fra oss her nede.

Ha en riktig fin lrdag videre!

Kreta dag 2 - Tirsdag 5. juli

• 06.07.2016 - 17:13

Heisann!

Vi er p dag 3 allerede, men den forteller jeg mer om i morgen. N tenkte jeg fortelle om dagen i gr. Vi skulle egentlig p stranden etter frokosten, men det var altfor hye blger til bading. Vi bestemte oss derfor for se om det var ledig med bassenget til hotellet vi bor p. Der var det heldigvis ledig, og da solte vi oss der omtrent hele dagen, og tok lunsjen der ogs. Steinar var ikke med, men han var med Hansi og Svein p oppdagelsesferd. Han er ikke s glad i varmen her nede, hehe. Nr vi kom opp p hotellet stelte vi oss, og gikk ut og spiste p en restaurant som heter Karma. Kjempegod mat og hyggelige ansatte. Etter det gikk Kjetil, Svein, Steinar og jeg opp p hotellrommet og begynte vorshet. Ellen, Stian og Hansi gikk for ha dessert p Ariadne, s skulle de komme opp til oss. Jeg ble s trtt at jeg gikk og la meg fr de kom, men nr de kom hadde de gtt ut p Eclipse bar. Jeg vknet rundt 02:30, og da ringte jeg de og hrte hvor de var. Da spiste de gyros, s jeg tok turen ned til de. Spurte om Stian ogs ville vre med, siden han ogs hadde lagt seg, men han var for trtt. Nr de hadde spist gyrosen, delte vi oss og Kjetil og jeg gikk og la oss, mens Steinar og Ellen gikk p Eclipse igjen. Nr de kom hjem, gikk de rett og la seg de ogs.

Kreta dag 1 - Mandag 4. juli

• 05.07.2016 - 17:32

Hallo fra solfylte Kreta!

Flyet som skulle starte reisen vr gikk sndagskveld kl 18, og da fly vi til en mellomlanding i Bergen, fr vi fly videre til neste mellomlanding i Kbenhavn. I Kbenhavn spiste vi pizza og mtte mamma og pappa, fr ferden egentlig skulle g videre til Kreta kl 22:45. I det flyet funket selvflgelig ikke airconditionet, det resulterte i en forsinkelse p nesten 2 timer. Vi kom oss til slutt ned, og kom oss i taxien som var bestilt til oss. Vi kom til hotellet rundt kl 06, og mtte ringe de som eier hotellet for komme oss inn i leiligheten vr. Hun ga oss agurk og tomat med salt p, kaffe og toast, og forklarte oss litt hva som l rundt her vi bor. Nr vi hadde spist toast og hatt litt kaffe, sov vi et par timer fr vi gikk og spiste og handlet. Etter handleturen gikk vi ned til stranden, hvor vi badet og koste oss. Nr vi kom opp til leiligheten igjen, slappet vi av og tok noen drinker. Etter hvert gikk Kjetil, Svein, Ellen og jeg ut og fikk oss noe mat, fr jeg og Svein fant hotellet til sskenbarnet mitt som ogs er her nede. Hun og venninnen hennes ble med til leiligheten vr, og vi festet der litt fr det ble kveld for vr del. Noen av de vi hadde p besk gikk ut p byen, men gjengen vr som reiser tok kveld.

N sitter vi og slapper av i leiligheten, Ellen og Stian har vrt i dusjen, og Kjetil og jeg er neste. Ha en nydelig tirsdag videre!

The final adventure - London dag 2

• 23.05.2016 - 15:03

Det har vrt en tur med bde oppturer og nedturer, men vi har hvertfall ftt med oss en FA Cup finale! Det var ikke bare-bare f billettene til den heller. Vi kom til East Ticket Stand p Wembley klokken 12:00 p lrdag, og forventet f billettene mellom kl 12:30-12:45. Billettlukene skulle nemlig pne kl 12:30, og vi var ganske langt fremme i ken. Slik ble det alts ikke.. Vi mtte vente i 2 (!!) timer fr vi endelig hadde billettene i hnden. Det var en fr oss som ikke fikk billettene sine, og han var passe sint p grunn av det. De som var inne i billettlukene hadde av en eller annen grunn blitt kraftig forsinket, derfor var ikke folk blide. Han som ikke fikk billettene sine, mtte tas bort av vakter slik at han roet seg ned litt. Vet ikke helt hva som skjedde med han etter det, nr vi hadde vre billetter bar det rett til puben "The Torch".

Vi ble stende i k litt p puben ogs, men nr vi endelig kom inn, var det utrolig god stemning. Folk sang og danset, drakk og ropte, med andre ord, skikkelig bra liv. Etter noen timer der, gikk vi mot Wembley Stadium. Det var en god del flere p vei inn til stadion n, og det var masse liv i gaten p veien opp mot Wembley. Da vi kom oss inn p vr plass hvor vi skulle sitte, kjpte vi oss hver sin brus og popcorn. Deretter gikk vi inn p stadion og fant plassene vre, det var utrolig gode plasser p rad 16 p langsiden med Unitedfansen. Vi ble veldig overrasket nr vi s hvor nr banen vi faktisk var.

Kampen var utrolig spennende, og ikke minst nervepirrende. Vi fikk 120 minutter med fotball, som var helt suverene minutt. United spilte utrolig bra, men uheldigvis klarte Palace f det frste mlet i kampen. United flgte like etter, med Mata som mlscorer. I den 2. ekstraomgangen kommer Lindgaard oss til unnsetning, og banker inn 1-2 til oss. Jubelen og stemningen var helt fantastisk, og gleden var stor da vi inns at United vant finalen! Det til tross for at vi hadde en mann mindre i siste ekstraomgang, da Smalling fikk to gule kort.

Etter kampen ble det jubel og feiring av Uniteds seier, og spillerne delte gleden med fansen. De gikk rundt banen der Unitedsupporterene satt, og klappet, jublet og smilte opp til fansen. De viste ogs stolt frem pokalen. Noen av fansen heiv ut skjerfene sine mot spillerne, og bde Young og Rashford plukket opp hver sitt skjerf.

Da spillerne gikk inn i garderoben, var det p tide komme seg tilbake til hotellet. Med et oppmte av 88619 mennesker p kamp, var ikke dette det som tok minst tid, hehe. Vi kom oss til undergrunnen etter litt venting, og var p hotellet rundt kl 21:45-22:00. Etter at vi hadde ftt stelt oss litt, bestemte vi oss for g ut og feire seieren med en god middag. Valget falt p "Angus Steakhouse", som vi fant ut hadde ftt toppscore hos tripadvisor. Det var ekstremt god mat der, virkelig en plass det er verdt spise p om du er i London! Etter middagen gikk vi til hotellet igjen, og la oss.

En veldig bra dag, som jeg aldri vil glemme. Vi fikk se spillerne p nrt hold, vi hadde fantastisk bra plasser p stadion og vi spiste herlig middag som en fin avslutning p dagen. ♥

London dag 1

• 21.05.2016 - 10:52

Lokal tid: 09:52

Good morgen, fra vakre London by!

Vi har akkurat spist en god frokost her p hotellet, og n skal vi snart begynne gjre oss klare til komme oss opp til Wembley. I gr ankom vi denne flotte byen, og vi tok undergrunnen til der vi trodde hotellet l. Det viste seg bli en liten halvtimes tur gjennom Hyde Park.. Vi holdt oss positive, og fikk se veldig tamme ekorn p veien, de var kjempeste. Da vi ankom hotellet vi trodde vi skulle sove p, ble vi oppgradert til et hotell like i nrheten. Veldig fint hotell, med sm, men fine rom. Nr vi hadde ftt sjekket inn, tok vi taxi til Oxford Street. Vi spiste lunsj p en restaurant som heter "Spaghetti House", jeg hadde en utrolig god Spaghetti Carbonara, mens Kjetil hadde Spaghetti Bolognese. Vi gikk i Oxford Street i et par timer, fikk shoppet litt p Primark og koste oss. Da vi kom p hotellet igjen, slappet vi litt av, fr vi gikk ned i restauranten her p hotellet og spiste middag. Etter middagen tok vi en dusj, fr vi la oss i senga og s litt p TV, fr vi bestemte oss for sove.

N skal jeg hoppe i dusjen, begynne og gjre meg klar og sminke meg, fr vi skal reise opp til Wembley. GLORY, GLORY MAN UNITED ♥

Ready, set, go!

• 20.05.2016 - 08:43

Fredag, helg og vi er klare for fantastiske London. Vi sitter for yeblikket p innenlandsreiser p flyplassen p Sola, siden Wenche, ssteren til Kjetil, ogs skal ut fly. Hun skal tilbake til leir etter endt perm. Faren til Kjetil skal ogs ut fly, s han ogs har vi truffet. Vi skal nok snart bevege oss mot utenlandsreise-omrdet, siden Wenche sitt fly ikke er langt fra boarding.

Vi blogges fra London, fr se om jeg kan legge ut et innlegg nr vi er kommet til hotellet, om ikke blir det i kveld eller i morgen tidlig. Ha en nydelig fredag alle sammen ♥

On the road again

• 26.03.2016 - 12:11

Vi har kjrt noen timer allerede, men vi har enda noen timer igjen. Vi inntok lunsjen p YX Kjerlingland for en liten halvtime siden. Merker p meg selv at jeg ikke hadde lyst til reise hjem i dag, kunne godt ha vrt hvertfall en dag til. Dessverre m vi hjem til jobb og hund, plikten kaller. Vi skal ta fjset for pappa i kveld og i morgen tidlig, siden han skal i 50 rs dag. Solo kunne vrt hos naboen til i morgen, men det var fjset som var problemet. Ingen hadde mulighet til ta det, pappa hadde lyst til bli med p 50 rs dagen og da ble det vi som sa oss villige til gjre det. Vi kan heldigvis ha god samvittighet, det er positivt. Det har hvertfall vrt en super tur med guttakrutt, og dette er virkelig noe vi skal gjenta.

Vi handlet bde brus og godteri inne p denne gigantiske godteributikken i gr. Den var en av mange godteributikker inne p Nordbysenteret. Vi endte opp med at vi ikke reiste til Strmstad allikevel, siden vi ikke helt s poenget med det. Vi fikk handlet det vi ville p senteret, vi slapp stresse med parkeringsplass og vi kunne bare g til hotellet nr vi ville. Vi bodde p Rasta Nordby, som er nrmeste nabo til Nordbysenteret. Kan anbefale dette hotellet, fine rom med en veldig god beliggenhet, hehe. Hejd Sverige, vi mts igen!

Klare for dag 2

• 25.03.2016 - 08:02

God morgen fra hotellsengen!

Det er forelpig bare Steinar og jeg som er vkne, Kjetil sover enda. Jeg koser meg med Capri-Sun som vi kjpte i gr, Steinar er i dusjen for yeblikket. Det skal nok jeg ogs nr han er ferdig. Grsdagen ble rolig, ingen kjpte noe srlig mer enn litt snop og noe drikke. Vi tok en tidlig kveld etter et par l/cider p hotellrommet, siden det hadde vrt en ganske lang dag. I dag derimot, er vi klare for shoppe bde litt klr og masse mat. Vi har med oss kjlebager som vi skal fylle opp med bacon og diverse andre kjttvarer. Vi skal bde vre p Nordbysenteret se, ogs blir det en tur til Strmstad by.

Steinar snikfotografterte meg nr jeg sovnet i bilen i gr, hehe.

Ha en super langfredag alle sammen ♥

Ankommet hotellet

• 24.03.2016 - 15:46

Da blogger jeg til dere fra Sverige, vi er endelig ankommet! Turen har vrt koselig, og vi har byttet litt p kjre. Planen n er finne en plass og spise, deretter tar vi nok en runde inne p Nordbysenteret. Hotellet vrt er nrmeste nabo til Nordby, s det er gy da. Tenkte jeg kunne vise dere rommet vrt, fr vi gr ut:

N skal vi ut utforske, blogges ♥

Harrytur

• 24.03.2016 - 08:16

God morgen fra bilen!

N er vi p vei til Sverige, vi har faktisk vrt p veien siden kl 06:45 i morges. Det skal bli gy komme fram til hotellet rundt kl 15-16, da blir det nok litt utforsking i Strmstad by eller p Nordbysenteret. Er ikke helt sikker enda, vi har ikke snakket om det. Vi fr se, vi fr se. Heldigvis reddes jeg av mobilnettet her i baksetet, mens guttakrutt sitter og snakker framme. Det er akkurat her jeg skulle nske at Steinar ogs hadde dame, haha. Da kunne vi damene sitte bak her og snakket, mens gutta satt framme. Jeg klarer meg godt her bak alene, kan jo bare sette meg i midten snakke med de. I stedet har jeg pakket meg inn i dynen, med puten i ryggen og macen p fanget. Da kan jeg sovne uten at det gjr altfor mye, og uten vkne med vond nakke p grunn av en sovestilling som en ikke skulle hatt, haha.

Dagens #throwbackthursday kommer litt senere enn den pleier, p grunn av turen til Sverige. Tenkte nemlig at jeg kunne bedrive tiden i baksetet med skrive det innlegget. Vi blogges senere, fine folk! ♥

Rommet vrt i Aberdeen

• 01.02.2016 - 21:47

God kveld!

Jeg tenkte at jeg kunne vise dere hvordan rommet vrt p hotellet i Aberdeen s ut. Vi sov p Aberdeen Douglas Hotel. Dette var samme hotell som vi sov p nr vi var i Aberdeen for litt over et r siden, med farmor og farfar nr de feiret 50 rs bryllupsdag. Rommet vi sov p var helt supert. Jeg elsket dusjen, og bde Kjetil og jeg er 100 % enige om at det er en slik dusj vi nsker oss i vrt fremtidige hjem.

Det var en kjempefin helg, og vi skal definitivt tilbake hit. N var det min andre gang her nede, men Kjetil sin frste, men han er heldigvis enig med meg i det.

N ser vi p deadline day, og dere som interesserer dere for fotball/har kjrester som interesserer seg for fotball, vet nok hva dette er. Det er overgangsvinduet i fotballens verden, og dette har de to ganger i ret. N skal jeg slappe litt av, fr jeg hopper i dusjen og tar kvelden. God natt nr den tid kommer, alle sammen!

Avreise

• 31.01.2016 - 12:25

Lokal tid: 11:25

Hei alle sammen!

I dag skal vi reise hjem fra Aberdeen, s akkurat n s gjr vi de siste forberedelsene fr vi sjekker ut. Planen er sette koffertene igjen her p hotellet, mens vi gr rundt og kikker i butikkene en siste gang. Vi reiser ikke hjem fr til kvelden, s da har vi enda litt tid til shopping og kos.

Det dere ser p dette bildet, er den bermte nasjonalretten til Skottland, nemlig haggis! Jeg tenkte med meg selv under middagen i gr kveld, at dette mtte jeg bare smake fr vi reiste hjem. Det resulterte i at alle 5 fikk hver sin smaksprve, haha. Eneste som ikke prvde var lillebroren min. Det smakte faktisk som karbonader, s det var i bunn og grunn ikke en ille rett prve. Ellers var vi p shopping i hele gr, og fikk kjpt oss masse fint. P kvelden ble det god middag p hotellets restaurant og ut p puben The Prince of Wales etterp. Etter vi hadde hatt noen l/drinker der, ble det en ny pub som sto for tur, den heter The Snuggery. Utrolig god stemning der, og vi koste oss med et par drinker/l til, fr vi tok kvelden.

N tenker vi sjekke ut, ha en fin sndag alle sammen!

Flelsen av vkne i en hotellseng

• 30.01.2016 - 09:58

Lokal tid: 08:58

God morgen, alle sammen!

Jeg blogger fra hotellsengen as we speak. Det er en herlig flelse vkne opp i en hotellseng, syns jeg. Uansett hvilket land du er i! Kjetil ligger enda og sover, mens jeg vknet ganske tidlig. Jeg vknet kvart p tte, lokal tid. (Vi ligger en time bak.) Vi er nemlig i Aberdeen for helga! Det er ikke bare Kjetil og meg, men ogs lillebroren min, mamma og pappa. Vi kom til Aberdeen rundt kl 18:00 lokal tid i gr, og tok buss til hotellet vi skal vre p for helgen. Nr vi hadde ftt utforsket rommene vre litt, ble det en l/rusbrus i baren p hotellet, fr vi gikk ut for spise middag. Vi endte opp p en italiensk restaurant, hvor to av oss hadde margarita pizza, en hadde calzone, en hadde spaghetti carbonara, mens den siste valgte salat med pommes frites til. Det smakte helt nydelig, og jeg hadde en veldig god dessert i tillegg. Mamma bestilte seg ogs en dessert, men jeg personlig syns ikke den var spesielt god. Den falt i smak hos resten av familien da! Etter at vi hadde spist middag gikk vi p en skalt "brun pub". Her koste vi oss fra rundt kl 20 til nrmere midtnatt, fr vi vendte nesen mot hotellet igjen. Lillebroren min, Kjetil og jeg gikk ogs innom en butikk som ligger tvers over gaten fra hotellet, vi mtte ha litt vann og chips fr vi gikk til hotellrommet.

Den gode desserten min!

Verdens fineste kjreste♥

I dag er det tid for shopping i Aberdeens gater og sentre. Det blir kjekt! Dette er min andre gang i Aberdeen, mens Kjetil er her for frste gang. Da m jeg jo vise han litt rundt, og jeg har p flelsen av at det kommer til bli en kjempefin dag.

Ha en flott dag!

Omvisning p Old Trafford - del 2

• 12.01.2016 - 08:30

God morgen!

Her er del 2 av omvisningen p Old Trafford.

The Theatre of Dreams♥

Omvisning p Old Trafford - del 1

• 11.01.2016 - 18:08

God kveld!

Det ble litt andre prioriteringer enn blogging n i helgen som var, derfor ble det heller bilder fra omvisningen p Old Trafford i dag. Dette blir del 1, s vil del 2 komme i morgen. Jeg har mange bilder vise dere, s derfor ble det best bare dele det opp litt. P den mten blir det ikke s altfor mange bilder i et innlegg, og da blir det lettere for dere som leser/ser p bildene. Jeg begynner med "Trophy Room", som vi var innom fr selve omvisningen startet.

Here we go:

Jeg avslutter med et bilde som ble tatt av en fotograf inne p "Trophy Room". En historie til det bildet finner dere her. Hper dere liker f et lite innblikk p museet til Manchester United. Merker at jeg har lyst til reise tilbake nr jeg ser disse bildene♥

Dag 6 i Manchester

• 03.01.2016 - 18:43

I gr var vi klare for ta taxi ut til Bishop Blaize rundt kl 10:00, og vi var p plass kl 10:30 p puben. Kampen begynte kl 15:00, s vi var i ganske god tid. Morsomt se hvor fort det  fylles opp i en supporterpub. Nr vi kom, s var det nesten ingen der, og nr vi gikk s var det en ganske god del. Kampen var kjempespennende til siste slutt, og vi fikk SEIER! 2-1 vant Manchester United i gr, og det var Martial og Rooney som stod for mlene. Martial scorte kampens frste ml, fr Swansea kom med 1-1. Rooney var dagens helt, som reddet oss fra nok en katastrofal kamp. Herlig med seier!

Det var en del mer jenter p denne fotballkampen, i forhold til sist gang. Her er et fint eksempel p flotte fotballfruer ♥ Kjempekoselig mte dere alle sammen! Det beste var jo at alle disse p bildene over er norske, hvor kult er ikke det?

Etter kampen tok vi banen hjem til hotellet, hvor planen egentlig var stelle oss litt, fr vi skulle ut spise. Etterp skulle vi mte et par vi hadde snakket med og sttt med p puben, men s langt kom vi dessverre ikke. Kjetil var ikke helt i form etter kampen, og vi endte opp med at jeg fant nrmeste pizzasted og tok take away der. Det ble bare en avslappet kveld p rommet i stedet.

I dag var det litt shopping som sto p planen, men siden Kjetil ikke er helt i form, s ble det ikke altfor mye med hjem i dag. Litt ble det jo sklart! Vi kjpte ogs et par filmer, og ble akkurat ferdige med "Mission Impossible: Rogue Nation". N skal vi begynne tenke litt p og stelle oss til i kveld, da er det middag p Rosso som str p planen. Vi har vrt sammen i 6 mneder i dag, s det m jo feires p en fin mte ♥ Det er ogs tid for hjemreise i morgen, noe jeg syns er litt trist, men samtidig blir det kjekt komme hjem til Solo ogs. Dette er ikke siste gang vi reiser til Manchester p nyttr hvertfall, det er bde Kjetil og jeg enige i ♥

Dag 5 i Manchester

• 02.01.2016 - 10:23

I gr sov vi helt til klokken 12 p dagen. Ganske herlig vkne av seg selv, og ikke en alarm akkurat denne morgenen. Kjente litt p hangover fra nyttrsfeiringen, men den gikk over utover dagen. Vi bestemte oss for g ut og ta en matbit, og endte opp p Bella Italia inne p shoppingssenteret. Vi hadde ingen planer om shopping denne dagen, siden vi hadde ftt hrt at det meste var stengt 1. nyttrsdag. Det var alts helt feil. Masse butikker var pne, s vi tok en liten kikkerunde, og Kjetil kjpte seg to antrekk. Nr vi kom tilbake til hotellet, ble det NCIS Los Angeles som rullet p pc-skjermen, fr vi dusjet og stelte oss. Vi skulle jo som skrevet, se om vi kunne finne Wings, og vi fant restauranten, men de var dessverre fullbooket for kvelden. Da snudde vi mot Marked Street, og fant TGI Fridays i stedet. Her hadde Kjetil BBQ Ribs, og jeg hadde cheeseburger, som var litt for trr, uheldigvis.. Fikk smake litt av Kjetil sine BBQ Ribs, og de var fantastisk gode og mre. Etter maten gikk vi til hotellet, hvor vi slappet av fr vi la oss.

Lunsjen vr p Bella Italia.

N m jeg komme meg i dusjen, vi skal snart komme oss til Old Traffords Bishop Blaize, hvor vi skal synge oss opp mot kamp. I dag spiller Manchester United mot Swansea, og i dag krysser vi alt som krysses kan for seier! Ha en fantastisk dag alle sammen!

Siste dag i 2015

• 01.01.2016 - 18:58

God kveld!

Dag 4 i Manchester var veldig kjekk. Vi var p shopping omtrent hele dagen, nt en god lunsj p Hard Rock Cafe og koste oss. Nr kvelden nrmet seg, gikk vi til hotellet hvor vi slappet litt av og stelte oss. The Grill on New York Street ventet oss denne kvelden, og for en fantastisk matopplevelse det ble, nok en gang! Vi har vrt utrolig heldige med matopplevelsene denne turen her alts, haha. Happy, happy! Nr klokken nrmet seg 00:00 i gr, gikk turen til Albert Square for bli med p nedtellingen til det nye ret. Da kloken slo 00:00 ble det et fyrverkerishow vi sent vil glemme. Helt fantasktisk gy f med seg. Bde jeg og Kjetil har det p film, s det blir med i filmen fra Manchester. Gleder meg til vise dere!

Vi startet det nye ret med et nyttrskyss, og en tur p Rosso, hvor du egentlig mtte ha invitasjon for komme inn. Helt utrolig at vi faktisk kom inn, haha! Her ble det en drink og litt dansing fr ferden gikk til hotellet.

Albert Square, like fr fyrverkeriet startet.

N har Kjetil akkurat dusjet, s n m jeg hoppe i dusjen selv. Vi tenker se om vi finner yndlingsrestauranten til Louis van Gaal, Wings. Hvem vet, kanskje sitter manageren der og spiser i kveld? Ha en fantastisk 1. januar videre, og godt nytt r!

Manchester dag 3

• 31.12.2015 - 11:32

I gr var vi p omvisning p Old Trafford. Fr selve omvisningen, var vi innom museet og s litt. Her s vi p alt fra gamle drakter til trofeer. Vi fikk ogs tatt bilde med Premier Legue pokalen, FA cup pokalen og Champions legue pokalen. Jeg trodde at en kunne st holde i disse, mens man tok bilde, men der tok jeg visst litt feil, haha. Fotografen bare "You cant touch that!" P omvisningen fikk vi hre mye fakta se masse spennende. Vi var innom plassene som rullestolbrukerne har p stadion, det gamle presserommet, VIP-loungen, garderoben til hjemme- og bortelag, spillertunnelen og plassen hvor manageren og spillerne sitter under kamp. Skikkelig lrerik og spennende omvisning, som virkelig anbefales f med seg!

Jeg kommer med et eget innlegg med bilder fra omvisningen, siden det ble en god del bilder. Da blir det mer et bildeinnlegg med masse kjekke bilder. Dere fr en sneakpeak p to, Kjetil som sitter p Schweinsteigers plass og jeg som sitter p Rooneys plass.

Jeg har ogs ftt fikset neglene mine til nyttr. Det ble akrylnegler med en fin babyrosa neglelakk, og jeg er kjempefornyd. Uvant ha spass lange negler, men jeg venner meg mer og mer til dem, merker jeg. Nr kvelden kom ble det middag p Rosso, en veldig fin restaurant her nede. Det m jeg bare si, helt FANTASTISK mat! Vi hadde bruschetta classica og pepperoni til forett, og det smakte utrolig godt. Til hovedrett hadde vi lam, og kjttet smeltet virkelig p tungen. Maten var s god at vi like s godt reserverte bord der p sndag ogs!

Rosso anbefales virkelig g p for spise om du reiser til Manchester!

N er det shoppingtid p planen, ha en fin dag!

Manchester dag 2

• 30.12.2015 - 11:07

Engelsk tid: kl 10:07

God morgen!

I gr var vi, som skrevet i forrige innlegg, p shopping. Vi fant oss masse fint, det meste ble kjpt p Primark. Her i Manchester er butikken hele 3 etasjer, og de har s utrolig mye fint! Tenkte jeg kunne lage en innkjpsvideo der jeg viser frem alle tingene jeg kjper her nede, nr jeg kommer hjem. Eventuelt et innlegg hvor jeg tar bilder av alle tingene, vi fr se hva jeg fr til.

I gr var vi ogs p restauranten Sapporo Teppanyaki, og det m jeg virkelig si, for en opplevelse! Her plasseres gjestene rundt kokkene, og vi fr se nr de str og lager maten til oss. Fr de gr skikkelig i gang med maten, fr du et utrolig morsomt show, og kokkene kaster ogs mat til deg. De sier "Open your mouth", s kaster de potetbiter til deg, og om du ikke fanger frste gangen, fr du prve en gang til. Skikkelig gy! Jeg har dette p film, s det skal dere f se nr filmen fra Manchester kommer. Jeg fikk med meg en som fanger potetbiten sin med spisepinner, s det blir gy vise dere. Helt nydelig mat, og for en fin restaurantopplevelse! Anbefales virkelig p det sterkeste om du skal til Manchester.

Til dessert hadde jeg disse nydelighetene, Chocolate Spring Rolls, med flytende sjokolade inni♥

N nrmer det seg omvisning p Old Trafford, s n m vi stelle oss litt fr vi kommer oss avgrde. Ha en super dag, alle sammen!

Manchester dag 1

• 29.12.2015 - 11:02

God morgen alle sammen!

Her kommer et litt forsinket dag 1 innlegg fra oss her i Manchester! I gr da vi hadde ftt bagasjen med oss fra flyplassen, tok vi taxi inn til hotellet. Da vi ankom hotellet var vi egentlig litt forberedt p ikke f rom med en gang. Heldige som vi var, s fikk vi rom, noe som var kjempegreit! Bilder av rommet kan jeg fikse senere i dag. Etter at vi hadde stelt oss litt p hotellrommet, bar det avsted for finne en enkel lunsj. Endte opp p Bella Italia, hvor vi spiste spaghetti bolognese og carbonara. Etter maten mtte jeg skaffe en rd genser jeg kunne ha p meg under Uniteddrakten, og det fant vi heldigvis p en sportsbutikk p senteret vi spiste p. (Senteret heter Arendale) Da var neste stopp selveste The Bishop Blaize, en av Uniteds supporterpuber. Her var det en stemning jeg ikke har sett noen plasser tidligere, og det ble bare bedre og bedre stemning etterhvert som vi nrmet oss kampstart, som var kl 17:30 engelsk tid. Vi kom til Bishop Blaize rundt kl 13:00, og ble der til kl 16:00, fr vi gikk videre til Old Trafford. Den flelsen jeg hadde da vi gikk opp trappene til tribunen, den gr ikke an beskrive... Jeg var s utrolig glad, og jeg filmet p stadion og p Bishop blaize, s dere skal f se filmklipp nr jeg fr redigert en fin fimsnutt av alt jeg har filmet p turen. Da skal dere ogs f se reaksjonen min nr vi kom opp p tribunen.

Pete Boyle, som har laget veldig mange av Uniteds supportersanger. Veldig gy ha han som forsanger!

Kampen var utrolig spennende, og United hadde gode sjanser. Ett av skuddene gikk rett i tverrligger, og ett annet gikk rett i stanga, pluss en haug med andre sjanser for sl Chelsea. Manchester United hadde virkelig fortjent seier i gr, men kampen endte 0-0. Skuffende, siden det var min frste kamp, men jeg er glad for at de hvertfall klarte holde nullen. De Gea reddet to skudd p rappen, og vi stod virkelig med hjertet i halsen da, haha. Supert keeperarbeid!!

Dette vakre synet mtte oss nr vi kom opp p tribunen. Old Trafford♥

Heltene i oppvarming.♥

Maskoten til United: Fred The Red i sitt ess!

P kamp i gr var det 75 275 personer. Det tok litt tid fr vi kom oss ut da ja!

Fra Megastoren p Old Trafford.

Etter vi hadde vrt p kamp, bestemte vi oss for g ut og spise litt, fr vi gikk til hotellet. Da fant vi denne kule i Chinatown Manchester. Vi spiste p en restaurant som heter "The Great Wall". Helt grei mat, kunne vrt bedre, og kunne vrt verre.

N skal vi stelle oss litt, fr vi tar turen ut p shopping. Ha en super dag alle sammen!

Manchester United, were coming to see you

• 28.12.2015 - 08:48

Det gledes stort denne dagen her. Kjetil og jeg sitter for yeblikket p Sola flyplass, klare for reise ned til Manchester. I dag skal vi se Manchester United spille mot Chelsea, og vi krysser alt vi har for at de vinner! Vi er ikke de eneste som reiser ned for se United i dag hvertfall, har sett en annen til n, som skal p kamp. Dette blir s spennende! Min frste tur til Manchester, og vi skal se to kamper p en uke. Frst i dag, ogs blir det 2. januar, nr United mter Swansea. Eneste som har vrt litt uheldig til n, er at Kjetil sin mobil ikke ladet i natt, s den har ikke strm, og jeg tror jeg har klart glemme batteriet til kameraet.. Typisk alts, haha. Laderen til Kjetil har jeg i kofferten, s den fr vi ikke ladet fr vi er kommet oss til Manchester. Er vi heldige, s kan det vre noen p flyet har en lader han kan lne. Fingers crossed!

Fineste gutten <3

N koser vi oss med litt god drikke, fr flyet vrt gr. Vi blogges forhpentligvis senere i dag, det blir nok mest sannsynlig i kveld. Ha en fin dag, alle sammen!

Mailinn Goldhahn Aske

Jente p 23 r, som bor p Rennesy sammen med kjresten min og hunden vr Solo. Jeg er lrling i industrimekanikerfaget, og trives godt med det.