Mailinn Goldhahn Aske | Hverdagsblogg

En fredag utenom det vanlige

• 10.02.2017 - 21:18

Hei fra hotellsengen! Kjetil og jeg har akkurat vært ute og spist en god middag, og nå skal vi bare kose oss på hotellrommet her i Stavanger resten av kvelden. Er man turist i egen by, så må man jo utnytte det til det fulle. Vi har ellers vært litt på shopping, og rett og slett bare kost oss skikkelig. Planen er å se film her på rommet nå, så det blir koselig.

På bildene over ser dere hvordan rommet vårt ser ut, og vi er kjempefornøyde med det!

Ha en flott fredagskveld videre, det skal hvertfall vi ha ♥

Kampdag // Barcelona dag 3

• 15.01.2017 - 20:38

I går var den store kampdagen, hvor vi hadde fått billetter til fotballkampen mellom Barcelona FC og Las Palmas. Vi begynte dagen med en kombinert frokost og lunsj på Hard Rock Cafe, før vi tok taxi til Camp Nou. Der måtte vi stå utenfor en liten time, før de åpnet portene inn til stadion. Vi fikk med oss at noen av spillerene ankom stadion, og jeg klarte å få bilde av Neymar i bilen sin.

Stadion var utrolig stor, og det var helt fantastisk å være der. Kampen var veldig spennende, og vi var heldige nok til at Barcelona vant hele 5-0(!) mot Las Palmas. Ingen tvil om hvem som styrte kampen i alle fall. Eneste som var en liten nedtur, var at det var så utrolig kaldt når solen gikk ned. Det var samtidig en opptur, siden vi satt med solen i fjeset hele 1. omgang, så det var litt herlig når den gikk bort.

Etter kampen gikk vi til hotellet, og planen var egentlig at alle skulle ta taxi opp å se La Segrada Familia, men Kamilla var ikke helt i form. Da tok jeg og Kjetil turen, og det var utrolig verdt det. Katedralen var helt fantastisk, og ikke minst kjempestor. Når vi kom tilbake til hotellet, stelte vi oss og gikk ut for å spise. Vi fant en restaurant som ikke imponerte oss mye, men tapasen var god der. Vi bestilte også en rett som heter "Paella", men den ble ikke spist. Den smakte ikke godt i det hele tatt, så det var litt nedtur, da den ikke var den billigste retten. Når vi var ferdige med middagen, gikk vi tilbake til hotellet for å pakke og legge oss.

Flyet vårt gikk ganske tidlig i dag, kl 10:05 fra Barcelona til Oslo, også ventet vi i 3 timer på Gardermoen i Oslo. Vi kom hjem for rundt en time siden, og nå sitter vi i sofaen og ser på Farmen Kjendis. Nå har vi lagt en fantastisk langhelg bak oss, og det er en av de beste julegavene jeg har fått noen gang ♥

Fredag den 13. // Dag 2 i Barcelona

• 14.01.2017 - 10:56

Hei fra gulvet på hotellrommet. Grunnen til at jeg sitter på gulvet, er fordi det er ett speil på veggen som nesten går ned til gulvet. Her sitter jeg og sminker meg og blogger. I går var det nok en ny dag i byen, og jeg fikk merke på meg at det var fredag den 13. Det startet allerede når vi skulle spise frokost på Starbucks. Jeg bestilte sjokoladefrappucino, men fikk i stedet karamell. Der begynte en lang rekke med uheldige hendelser, haha. Etter frokosten gikk jeg og Kamilla på sminkeshopping på Sephora, og jeg fant pudderet jeg bruker fra Too Faced. Dette visste jeg at både kona til broren til Kjetil og lillesøsteren til Kjetil bruker også, så jeg ringte de for å spørre om de ville ha. Endte opp med at jeg skulle kjøpe 5 pudder og 2 leppestifter. Akkurat der og da hadde jeg ikke nok på kortet, siden de jeg kjøpte for ikke hadde overført penger, så jeg betalte 20 euro kontant. Da ble det full klinsj i kassen, og vi stod kanskje 10 minutter og ventet bare på at jeg skulle få betale. "Går det an?" tenkte jeg bare, haha. De fikk det heldigvis til tilslutt, så jeg fikk det jeg skulle ha.

Etterpå reiste vi til et stort kjøpesenter hvor de har Primark, Bershka, Nike, Jack and Jones og maaange flere. De hadde også en egen etasje med masse restauranter. Vi spiste lunsj på Fishhh! og Kjetil smakte østers for første gang. Det falt godt i smak, så det kunne han gjerne ha mer av. Jeg hadde fish and chips, og det og smakte veldig godt. Etter at vi hadde spist, ble det litt mer shopping før vi gikk tilbake til hotellet for å stelle oss og slappe av litt. Jeg hadde kjøpt meg to nye skinnjakker, en rød og en svart. Eller Kjetil kjøpte den røde til meg, og jeg planla å ha den på meg. Når jeg legger jakken på sengen, så ser jeg plutselig at den har en lang strek med kulepenn på armen. Jeg har prøvd å få det bort, men jeg måtte bare innse at slaget er tapt og jeg må finne en Bershka å bytte den på. Utrolig kjipt! Når vi var klare, satte vi oss oppe på takterassen og koste oss med et par øl, før vi skulle ut å spise. Vi endte opp på et kjempekoselig tapassted som heter L´esglaò Restaurante Mediterràneo. Kjempegod mat og veldig hyggelige ansatte. Anbefales å ta turen innom! Etter middagen gikk vi ut på noen utesteder, før det var hjemover til hotellet igjen.

En litt uheldig dag for meg med andre ord. Satser på at det går bedre i dag, og at jeg får byttet jakken. Nå skal vi snart ut å spise frokost, så jeg skal sminke meg ferdig og gjøre meg klar til å gå. Ha en fin dag!

Endelig i Barcelona // Dag 1

• 13.01.2017 - 09:31

God morgen fra Barcelona! Kjetil og jeg har vært våkne i en halvtime, og skal snart begynne å stelle oss for dag 2 i denne flotte byen. I går ble det ikke en god start på morgenen.. Vi ble kjørt ut til flyplassen av pappa, og vi må gjennom to tunneler før vi kommer oss til Randaberg, Stavanger, Sola og alt dette. I den tunnelen som tar oss fra Mosterøy til Randaberg, er det kolonnekjøring pga arbeid i tunnelen. Jeg trodde kolonnen gikk klokken 05:00 på morgenen, det hadde jeg sett på nettet. Det viste seg at den nettsiden jeg hadde sett på, hadde feil tider, og kolonnen gikk dermed klokken 04:30 og klokken 05:30. Vi måtte dermed ta kl 05:30 kolonnen, og var redde for at vi ikke kom til å rekke flyet. Det gikk nemlig kl 06:45. Huff, men takket være pappa klarte vi heldigvis å være på flyplassen rett over kl 06, og vi fikk sjekket inn rett etter at Chris og Kamilla hadde sjekket inn. Så vi kom oss på flyet, og ned hit heldigvis!

Når vi kom oss til hotellet, ble vi faktisk møtt med champagne, så det var skikkelig hyggelig. Vi fikk bare ett hotellrom først, siden Kamilla og Chris sitt ikke var helt klart. Vi stelte oss litt, før det ble utforsking ute i gatene. Vi var veldig heldige med været, og vi hadde hele 17 grader på det varmeste i går. Lunsjen tok vi på en restaurant med veldig hyggelige ansatte og kjempegod mat. Husker dessverre ikke helt hva den heter, men det kan jeg kanskje finne ut i dag. For det er en restaurant jeg virkelig kan anbefale å gå på, hvis du skal reise til Barcelona.

Etter en kjempegod lunsj, handlet vi inn litt vann og brus før vi gikk til hotellet. Der ble det avslapping og stelling, før vi gikk ut for å finne en restaurant å spise middag. Vi skulle nedover mot havnen, for Chris visste at det var mange gode restauranter der nede. Vi endte opp på en restaurant som het One Ocean Bar & Restaurant. Ikke alle var like heldige med maten der, men vi fikk spist i hvertfall. Etterpå gikk vi bare rundt i gatene, og utforsket litt mer. Vi endte til slutt opp på hotellet, og da ble det kveld for alle sammen.

Ha en fantastisk dag alle sammen, nå blir snart neste stopp et sted å spise frokost, før vi skal dra til Primark!

When in Barcelona

• 09.01.2017 - 12:58

Mandag, ny uke og nye muligheter. Jeg skal jobbe kveld i dag også, men før det blir det litt rydding og ikke minst blogging. Jeg har surfet litt rundt på nettet, og funnet noen ting jeg virkelig kunne tenke meg å gjøre, når vi reiser til Barcelona. Litt inspirasjon, det er ikke sikkert de jeg reiser med er enige i alle punktene, men her kommer hvertfall min lille liste, som jeg fant på Tripadvisor sine sider.

1. Halvdagstur med sykkel. På denne turen får du innblikk i Barcelonas historie, og du får se mange av attraksjonene som byen tilbyr. Det er en sosial tur, og gir deg muligheten til å treffe andre reisende. Turen varer ca 3-4 timer, og som jeg ser på Tripadvisor, er dette visstnok en fin tur rundt i Barcelona by.

2. Prioritert adgang: La Sagrada Familia. En guidet tur i La Sagrada Familia, hvor du går forbi køen. Sammen med en kunnskapsrik guide, får du oppleve katedralen, får vite mer om den og han som skapte katedralen. Fant denne også på Tripadvisor, og det høres kjempegøy ut.

3. Tur til FC Barcelonas fotballstadium. Her får du en tur helt på egenhånd. Du utforsker stadium i ditt eget tempo, og kan starte hvor du vil. Det anbefales å starte inne i garderoben, før du går inn i spillertunnelen og fortsetter ut på gresset, hvor opptil 100 000 jublende fans kan være på tribunen.

4. Helikoptertur rundt Barcelona by og kystområde. Dette punktet sier vel egentlig seg selv. Hvor magisk ville det ikke vært å ha helikoptertur å se Barcelona med fugleperspektiv? Turen varer i 12 minutter, men du får se mye for pengene. Det jeg leste på Tripadvisor, får meg virkelig gira på å få til en slik tur når vi er der nede!

5. Fotballkamp på Camp Nou, FC Barcelonas hjemmestadium. Dette punktet fant jeg ikke på Tripadvisor, men Kjetil har fortalt meg at det skal spilles kamp mellom FC Barcelona og Las Palmas når vi er der nede. Det hadde vært skikkelig kult om vi fikk gått på den kampen, og sett hvordan stadiumen og stemningen er når det spilles kamp.

Jeg gleder meg sånn til å reise nå, måtte de neste dagene gå fort ♥

Kretas svar på Maldivene

• 25.07.2016 - 10:11

God mandagsmorgen! Helgen har bare flydd forbi, og en ny uke har tatt plass. Det har vært en spesiell og fin helg, og dette vil bli en spesiell og flott uke. I morgen skjer det spennende ting, vi overtar nemlig leiligheten!! Å, som jeg gleder meg!

Siden det er mandag, og ny uke, syns jeg det passet å starte uken med litt mimring fra Kreta. Det er enda mange bilder som ikke er delt, historier dere ikke har hørt og nå vil jeg dele en av de med dere. Stedet dere ser på bildet ovenfor, er stranden Elafonissi. Det ble sagt at det var Kretas svar på Maldivene, og da vi kom dit, skjønte vi raskt hvorfor. Stranden var helt nydelig, med sandstrand og krystallblått hav. Det var til og med rosa sand der, og du følte at du var i en drøm. Bildene viser nok ikke like bra hvor fint det faktisk var, men jeg vil gjerne dele noen av de med dere.

Samme dag som turen endte opp til Elafonissi, skulle vi egentlig leie scootere. Da vi fant ut at det ville koste oss mye mindre å leie bil for en dag, ble det heller det. 60 euro kostet det oss til sammen. Delt på 5 stykker, da er det ikke mye per person. Kjetil og Steinar ble sjåførene våre for dagen, siden det skulle være to hovedsjåfører. Det gikk kjempebra, og vi fikk kost oss på biltur. Det kan virkelig anbefales, da kan du oppleve litt mer enn med en scooter.

Fordelen med bil, var at vi slapp å sitte på en muligens full buss i 2-3 timer hver vei, og vi kunne komme og gå når vi ønsket det selv. Vi fikk hvertfall en fantastisk opplevelse på Elafonissi, der kan vi virkelig anbefale alle som reiser til Kreta å besøke. Det var utrolig vakkert, og du følte du var i en film eller noe. En slik strand ser du ikke hver dag.. ♥

Megadrive Gokart

• 20.07.2016 - 21:27

Tenkte jeg kunne begynne ukens første blogginnlegg (som kom litt senere enn planlagt, beklager det!), med å fortelle dere om kvelden vi var på gokart kjøring på Megadrive Gokart.

Vi ble en gjeng på 10 personer som skulle kjøre. Broren til Stian og reisefølget hans ble også med oss. Det første positive vi la merke til, var at de ville gi oss gratis taxi til gokarten. Det som var morsomt var at taxien kun hadde plass til 8 personer. Da ble det 4 av oss bakerst, 4 i midten og 2 fremme (3 med sjåføren). Vi kom oss hvertfall både fram og tilbake, og ingen stoppet taxisjåføren heldigvis.

Vi ble enige om å kjøre i to gjenger, på grunn av at det bare var 8 stykker som kunne kjøre på en gang. Vår gjeng pluss broren til Stian kjørte i den første gjengen, og resten av følget til broren til Stian kjørte i andre gjengen. Jeg var litt uheldig med tanke på min gokart, siden jeg sa at jeg ikke hadde kjørt så mye gokart før, og dette resulterte i at de stilte min til å gå saktere. Alle kjørte forbi meg hele tiden, noe som var litt kjipt. Om jeg skulle gjort det igjen, ville jeg aldri sagt noe om mine kjøreferdigheter innen gokartkjøring. Anbefales ikke å si at du ikke har kjørt før, uansett om du har kjørt før eller ikke. Alt i alt en veldig morsom opplevelse, på tross av at jeg ble forbikjørt hele veien.

Vår gjeng kjørte i 20 minutter, og vi betalte 20 euro per person. Gjeng to kjørte i 15 minutter og de betalte 15 euro. Ikke en aller verst pris for gøyal kjøring. Kan fint anbefale dere å ta dere en tur om dere er i området Platanias/Agia Marina/Chania og rundt det området.

Nyter late dager

• 16.07.2016 - 14:18

FOR en ferie vi har hatt til nå! Dette er 2. siste dagen, og det er litt blanda følelser jeg sitter med. Jeg vil hjem, men samtidig ikke egentlig. Det har vært noen fantastiske uker, og vi har fått gjort mye på disse ukene. Vi har kjørt go-kart, snorklet, spilt minigolf, kjørt bil, vært ved stranden Elafonisis, spist på mange gode restauranter og noen mindre gode, vært på bowling, vært på shopping, fått nye bekjentskaper, badet og solt oss. Jeg skal fortelle dere mer om de spesifikke tingene når vi kommer hjem, da skal dere få se masse bilder ifra de forskjellige tingene. Grunnen til at det ikke har blitt mye blogging her nede, er fordi det rett og slett av vært ferie og blogging har ikke vært hovedprioriteten. Når jeg kommer hjem, blir det mye spennende blogging. Masse fra Kreta, litt bryllupsbilder (hvis jeg får lov å legge ut) og bilder fra den splitter nye leiligheten vår! Vi har enda ferie i to uker når vi kommer hjem, og da er målet mitt å ha to blogginnlegg til dagen. Det skal jeg klare, nå er det mye spennende som skjer, og da er det ekstra kjekt å ha en blogg.

Nå skal Ellen og jeg snart gå å ta refill på vippeextensions. Det har vi også tatt her nede, og jeg angrer ikke et sekund. Mer bilder og mer blogging blir det på mandag eller tirsdag, vi er hjemme på mandagskvelden. Ville bare gi et lite livstegn fra oss her nede.

Ha en riktig fin lørdag videre!

Kreta dag 2 - Tirsdag 5. juli

• 06.07.2016 - 17:13

Heisann!

Vi er på dag 3 allerede, men den forteller jeg mer om i morgen. Nå tenkte jeg å fortelle om dagen i går. Vi skulle egentlig på stranden etter frokosten, men det var altfor høye bølger til bading. Vi bestemte oss derfor for å se om det var ledig med bassenget til hotellet vi bor på. Der var det heldigvis ledig, og da solte vi oss der omtrent hele dagen, og tok lunsjen der også. Steinar var ikke med, men han var med Hansi og Svein på oppdagelsesferd. Han er ikke så glad i varmen her nede, hehe. Når vi kom opp på hotellet stelte vi oss, og gikk ut og spiste på en restaurant som heter Karma. Kjempegod mat og hyggelige ansatte. Etter det gikk Kjetil, Svein, Steinar og jeg opp på hotellrommet og begynte vorshet. Ellen, Stian og Hansi gikk for å ha dessert på Ariadne, så skulle de komme opp til oss. Jeg ble så trøtt at jeg gikk og la meg før de kom, men når de kom hadde de gått ut på Eclipse bar. Jeg våknet rundt 02:30, og da ringte jeg de og hørte hvor de var. Da spiste de gyros, så jeg tok turen ned til de. Spurte om Stian også ville være med, siden han også hadde lagt seg, men han var for trøtt. Når de hadde spist gyrosen, delte vi oss og Kjetil og jeg gikk og la oss, mens Steinar og Ellen gikk på Eclipse igjen. Når de kom hjem, gikk de rett og la seg de også.

Kreta dag 1 - Mandag 4. juli

• 05.07.2016 - 17:32

Hallo fra solfylte Kreta!

Flyet som skulle starte reisen vår gikk søndagskveld kl 18, og da fløy vi til en mellomlanding i Bergen, før vi fløy videre til neste mellomlanding i København. I København spiste vi pizza og møtte mamma og pappa, før ferden egentlig skulle gå videre til Kreta kl 22:45. I det flyet funket selvfølgelig ikke airconditionet, det resulterte i en forsinkelse på nesten 2 timer. Vi kom oss til slutt ned, og kom oss i taxien som var bestilt til oss. Vi kom til hotellet rundt kl 06, og måtte ringe de som eier hotellet for å komme oss inn i leiligheten vår. Hun ga oss agurk og tomat med salt på, kaffe og toast, og forklarte oss litt hva som lå rundt her vi bor. Når vi hadde spist toast og hatt litt kaffe, sov vi et par timer før vi gikk og spiste og handlet. Etter handleturen gikk vi ned til stranden, hvor vi badet og koste oss. Når vi kom opp til leiligheten igjen, slappet vi av og tok noen drinker. Etter hvert gikk Kjetil, Svein, Ellen og jeg ut og fikk oss noe mat, før jeg og Svein fant hotellet til søskenbarnet mitt som også er her nede. Hun og venninnen hennes ble med til leiligheten vår, og vi festet der litt før det ble kveld for vår del. Noen av de vi hadde på besøk gikk ut på byen, men gjengen vår som reiser tok kveld.

Nå sitter vi og slapper av i leiligheten, Ellen og Stian har vært i dusjen, og Kjetil og jeg er neste. Ha en nydelig tirsdag videre!

The final adventure - London dag 2

• 23.05.2016 - 15:03

Det har vært en tur med både oppturer og nedturer, men vi har hvertfall fått med oss en FA Cup finale! Det var ikke bare-bare å få billettene til den heller. Vi kom til East Ticket Stand på Wembley klokken 12:00 på lørdag, og forventet å få billettene mellom kl 12:30-12:45. Billettlukene skulle nemlig åpne kl 12:30, og vi var ganske langt fremme i køen. Slik ble det altså ikke.. Vi måtte vente i 2 (!!) timer før vi endelig hadde billettene i hånden. Det var en før oss som ikke fikk billettene sine, og han var passe sint på grunn av det. De som var inne i billettlukene hadde av en eller annen grunn blitt kraftig forsinket, derfor var ikke folk blide. Han som ikke fikk billettene sine, måtte tas bort av vakter slik at han roet seg ned litt. Vet ikke helt hva som skjedde med han etter det, når vi hadde våre billetter bar det rett til puben "The Torch".

Vi ble stående i kø litt på puben også, men når vi endelig kom inn, var det utrolig god stemning. Folk sang og danset, drakk og ropte, med andre ord, skikkelig bra liv. Etter noen timer der, gikk vi mot Wembley Stadium. Det var en god del flere på vei inn til stadion nå, og det var masse liv i gaten på veien opp mot Wembley. Da vi kom oss inn på vår plass hvor vi skulle sitte, kjøpte vi oss hver sin brus og popcorn. Deretter gikk vi inn på stadion og fant plassene våre, det var utrolig gode plasser på rad 16 på langsiden med Unitedfansen. Vi ble veldig overrasket når vi så hvor nær banen vi faktisk var.

Kampen var utrolig spennende, og ikke minst nervepirrende. Vi fikk 120 minutter med fotball, som var helt suverene minutt. United spilte utrolig bra, men uheldigvis klarte Palace å få det første målet i kampen. United følgte like etter, med Mata som målscorer. I den 2. ekstraomgangen kommer Lindgaard oss til unnsetning, og banker inn 1-2 til oss. Jubelen og stemningen var helt fantastisk, og gleden var stor da vi innså at United vant finalen! Det til tross for at vi hadde en mann mindre i siste ekstraomgang, da Smalling fikk to gule kort.

Etter kampen ble det jubel og feiring av Uniteds seier, og spillerne delte gleden med fansen. De gikk rundt banen der Unitedsupporterene satt, og klappet, jublet og smilte opp til fansen. De viste også stolt frem pokalen. Noen av fansen heiv ut skjerfene sine mot spillerne, og både Young og Rashford plukket opp hver sitt skjerf.

Da spillerne gikk inn i garderoben, var det på tide å komme seg tilbake til hotellet. Med et oppmøte av 88619 mennesker på kamp, var ikke dette det som tok minst tid, hehe. Vi kom oss til undergrunnen etter litt venting, og var på hotellet rundt kl 21:45-22:00. Etter at vi hadde fått stelt oss litt, bestemte vi oss for å gå ut og feire seieren med en god middag. Valget falt på "Angus Steakhouse", som vi fant ut hadde fått toppscore hos tripadvisor. Det var ekstremt god mat der, virkelig en plass det er verdt å spise på om du er i London! Etter middagen gikk vi til hotellet igjen, og la oss.

En veldig bra dag, som jeg aldri vil glemme. Vi fikk se spillerne på nært hold, vi hadde fantastisk bra plasser på stadion og vi spiste herlig middag som en fin avslutning på dagen. ♥

London dag 1

• 21.05.2016 - 10:52

Lokal tid: 09:52

Good morgen, fra vakre London by!

Vi har akkurat spist en god frokost her på hotellet, og nå skal vi snart begynne å gjøre oss klare til å komme oss opp til Wembley. I går ankom vi denne flotte byen, og vi tok undergrunnen til der vi trodde hotellet lå. Det viste seg å bli en liten halvtimes tur gjennom Hyde Park.. Vi holdt oss positive, og fikk se veldig tamme ekorn på veien, de var kjempesøte. Da vi ankom hotellet vi trodde vi skulle sove på, ble vi oppgradert til et hotell like i nærheten. Veldig fint hotell, med små, men fine rom. Når vi hadde fått sjekket inn, tok vi taxi til Oxford Street. Vi spiste lunsj på en restaurant som heter "Spaghetti House", jeg hadde en utrolig god Spaghetti Carbonara, mens Kjetil hadde Spaghetti Bolognese. Vi gikk i Oxford Street i et par timer, fikk shoppet litt på Primark og koste oss. Da vi kom på hotellet igjen, slappet vi litt av, før vi gikk ned i restauranten her på hotellet og spiste middag. Etter middagen tok vi en dusj, før vi la oss i senga og så litt på TV, før vi bestemte oss for å sove.

Nå skal jeg hoppe i dusjen, å begynne og gjøre meg klar og sminke meg, før vi skal reise opp til Wembley. GLORY, GLORY MAN UNITED ♥

Ready, set, go!

• 20.05.2016 - 08:43

Fredag, helg og vi er klare for fantastiske London. Vi sitter for øyeblikket på innenlandsreiser på flyplassen på Sola, siden Wenche, søsteren til Kjetil, også skal ut å fly. Hun skal tilbake til leir etter endt perm. Faren til Kjetil skal også ut å fly, så han også har vi truffet. Vi skal nok snart bevege oss mot utenlandsreise-området, siden Wenche sitt fly ikke er langt fra boarding.

Vi blogges fra London, får se om jeg kan legge ut et innlegg når vi er kommet til hotellet, om ikke blir det i kveld eller i morgen tidlig. Ha en nydelig fredag alle sammen ♥

On the road again

• 26.03.2016 - 12:11

Vi har kjørt noen timer allerede, men vi har enda noen timer igjen. Vi inntok lunsjen på YX Kjerlingland for en liten halvtime siden. Merker på meg selv at jeg ikke hadde lyst til å reise hjem i dag, kunne godt ha vært hvertfall en dag til. Dessverre må vi hjem til jobb og hund, plikten kaller. Vi skal ta fjøset for pappa i kveld og i morgen tidlig, siden han skal i 50 års dag. Solo kunne vært hos naboen til i morgen, men det var fjøset som var problemet. Ingen hadde mulighet til å ta det, pappa hadde lyst til å bli med på 50 års dagen og da ble det vi som sa oss villige til å gjøre det. Vi kan heldigvis ha god samvittighet, det er positivt. Det har hvertfall vært en super tur med guttakrutt, og dette er virkelig noe vi skal gjenta.

Vi handlet både brus og godteri inne på denne gigantiske godteributikken i går. Den var en av mange godteributikker inne på Nordbysenteret. Vi endte opp med at vi ikke reiste til Strømstad allikevel, siden vi ikke helt så poenget med det. Vi fikk handlet det vi ville på senteret, vi slapp å stresse med parkeringsplass og vi kunne bare gå til hotellet når vi ville. Vi bodde på Rasta Nordby, som er nærmeste nabo til Nordbysenteret. Kan anbefale dette hotellet, fine rom med en veldig god beliggenhet, hehe. Hejdå Sverige, vi möts igen!

Klare for dag 2

• 25.03.2016 - 08:02

God morgen fra hotellsengen!

Det er foreløpig bare Steinar og jeg som er våkne, Kjetil sover enda. Jeg koser meg med Capri-Sun som vi kjøpte i går, Steinar er i dusjen for øyeblikket. Det skal nok jeg også når han er ferdig. Gårsdagen ble rolig, ingen kjøpte noe særlig mer enn litt snop og noe å drikke. Vi tok en tidlig kveld etter et par øl/cider på hotellrommet, siden det hadde vært en ganske lang dag. I dag derimot, er vi klare for å shoppe både litt klær og masse mat. Vi har med oss kjølebager som vi skal fylle opp med bacon og diverse andre kjøttvarer. Vi skal både være på Nordbysenteret å se, også blir det en tur til Strømstad by.

Steinar snikfotografterte meg når jeg sovnet i bilen i går, hehe.

Ha en super langfredag alle sammen ♥

Ankommet hotellet

• 24.03.2016 - 15:46

Da blogger jeg til dere fra Sverige, vi er endelig ankommet! Turen har vært koselig, og vi har byttet litt på å kjøre. Planen nå er å finne en plass og spise, deretter tar vi nok en runde inne på Nordbysenteret. Hotellet vårt er nærmeste nabo til Nordby, så det er gøy da. Tenkte jeg kunne vise dere rommet vårt, før vi går ut:

Nå skal vi ut å utforske, blogges ♥

Harrytur

• 24.03.2016 - 08:16

God morgen fra bilen!

Nå er vi på vei til Sverige, vi har faktisk vært på veien siden kl 06:45 i morges. Det skal bli gøy å komme fram til hotellet rundt kl 15-16, da blir det nok litt utforsking i Strømstad by eller på Nordbysenteret. Er ikke helt sikker enda, vi har ikke snakket om det. Vi får se, vi får se. Heldigvis reddes jeg av mobilnettet her i baksetet, mens guttakrutt sitter og snakker framme. Det er akkurat her jeg skulle ønske at Steinar også hadde dame, haha. Da kunne vi damene sitte bak her og snakket, mens gutta satt framme. Jeg klarer meg godt her bak alene, kan jo bare sette meg i midten å snakke med de. I stedet har jeg pakket meg inn i dynen, med puten i ryggen og macen på fanget. Da kan jeg sovne uten at det gjør altfor mye, og uten å våkne med vond nakke på grunn av en sovestilling som en ikke skulle hatt, haha.

Dagens #throwbackthursday kommer litt senere enn den pleier, på grunn av turen til Sverige. Tenkte nemlig at jeg kunne bedrive tiden i baksetet med å skrive det innlegget. Vi blogges senere, fine folk! ♥

Rommet vårt i Aberdeen

• 01.02.2016 - 21:47

God kveld!

Jeg tenkte at jeg kunne vise dere hvordan rommet vårt på hotellet i Aberdeen så ut. Vi sov på Aberdeen Douglas Hotel. Dette var samme hotell som vi sov på når vi var i Aberdeen for litt over et år siden, med farmor og farfar når de feiret 50 års bryllupsdag. Rommet vi sov på var helt supert. Jeg elsket dusjen, og både Kjetil og jeg er 100 % enige om at det er en slik dusj vi ønsker oss i vårt fremtidige hjem.

Det var en kjempefin helg, og vi skal definitivt tilbake hit. Nå var det min andre gang her nede, men Kjetil sin første, men han er heldigvis enig med meg i det.

Nå ser vi på deadline day, og dere som interesserer dere for fotball/har kjærester som interesserer seg for fotball, vet nok hva dette er. Det er overgangsvinduet i fotballens verden, og dette har de to ganger i året. Nå skal jeg slappe litt av, før jeg hopper i dusjen og tar kvelden. God natt når den tid kommer, alle sammen!

Avreise

• 31.01.2016 - 12:25

Lokal tid: 11:25

Hei alle sammen!

I dag skal vi reise hjem fra Aberdeen, så akkurat nå så gjør vi de siste forberedelsene før vi sjekker ut. Planen er å sette koffertene igjen her på hotellet, mens vi går rundt og kikker i butikkene en siste gang. Vi reiser ikke hjem før til kvelden, så da har vi enda litt tid til shopping og kos.

Det dere ser på dette bildet, er den berømte nasjonalretten til Skottland, nemlig haggis! Jeg tenkte med meg selv under middagen i går kveld, at dette måtte jeg bare smake før vi reiste hjem. Det resulterte i at alle 5 fikk hver sin smaksprøve, haha. Eneste som ikke prøvde var lillebroren min. Det smakte faktisk som karbonader, så det var i bunn og grunn ikke en ille rett å prøve. Ellers var vi på shopping i hele går, og fikk kjøpt oss masse fint. På kvelden ble det god middag på hotellets restaurant og ut på puben The Prince of Wales etterpå. Etter vi hadde hatt noen øl/drinker der, ble det en ny pub som sto for tur, den heter The Snuggery. Utrolig god stemning der, og vi koste oss med et par drinker/øl til, før vi tok kvelden.

Nå tenker vi å sjekke ut, ha en fin søndag alle sammen!

Følelsen av å våkne i en hotellseng

• 30.01.2016 - 09:58

Lokal tid: 08:58

God morgen, alle sammen!

Jeg blogger fra hotellsengen as we speak. Det er en herlig følelse å våkne opp i en hotellseng, syns jeg. Uansett hvilket land du er i! Kjetil ligger enda og sover, mens jeg våknet ganske tidlig. Jeg våknet kvart på åtte, lokal tid. (Vi ligger en time bak.) Vi er nemlig i Aberdeen for helga! Det er ikke bare Kjetil og meg, men også lillebroren min, mamma og pappa. Vi kom til Aberdeen rundt kl 18:00 lokal tid i går, og tok buss til hotellet vi skal være på for helgen. Når vi hadde fått utforsket rommene våre litt, ble det en øl/rusbrus i baren på hotellet, før vi gikk ut for å spise middag. Vi endte opp på en italiensk restaurant, hvor to av oss hadde margarita pizza, en hadde calzone, en hadde spaghetti carbonara, mens den siste valgte salat med pommes frites til. Det smakte helt nydelig, og jeg hadde en veldig god dessert i tillegg. Mamma bestilte seg også en dessert, men jeg personlig syns ikke den var spesielt god. Den falt i smak hos resten av familien da! Etter at vi hadde spist middag gikk vi på en såkalt "brun pub". Her koste vi oss fra rundt kl 20 til nærmere midtnatt, før vi vendte nesen mot hotellet igjen. Lillebroren min, Kjetil og jeg gikk også innom en butikk som ligger tvers over gaten fra hotellet, vi måtte ha litt vann og chips før vi gikk til hotellrommet.

Den gode desserten min!

Verdens fineste kjæreste ♥

I dag er det tid for shopping i Aberdeens gater og sentre. Det blir kjekt! Dette er min andre gang i Aberdeen, mens Kjetil er her for første gang. Da må jeg jo vise han litt rundt, og jeg har på følelsen av at det kommer til å bli en kjempefin dag.

Ha en flott dag!

Omvisning på Old Trafford - del 2

• 12.01.2016 - 08:30

God morgen!

Her er del 2 av omvisningen på Old Trafford.

The Theatre of Dreams ♥

Omvisning på Old Trafford - del 1

• 11.01.2016 - 18:08

God kveld!

Det ble litt andre prioriteringer enn blogging nå i helgen som var, derfor ble det heller bilder fra omvisningen på Old Trafford i dag. Dette blir del 1, så vil del 2 komme i morgen. Jeg har mange bilder å vise dere, så derfor ble det best å bare dele det opp litt. På den måten blir det ikke så altfor mange bilder i et innlegg, og da blir det lettere for dere som leser/ser på bildene. Jeg begynner med "Trophy Room", som vi var innom før selve omvisningen startet.

Here we go:

Jeg avslutter med et bilde som ble tatt av en fotograf inne på "Trophy Room". En historie til det bildet finner dere her. Håper dere liker å få et lite innblikk på museet til Manchester United. Merker at jeg har lyst til å reise tilbake når jeg ser disse bildene ♥

Dag 6 i Manchester

• 03.01.2016 - 18:43

I går var vi klare for å ta taxi ut til Bishop Blaize rundt kl 10:00, og vi var på plass kl 10:30 på puben. Kampen begynte kl 15:00, så vi var i ganske god tid. Morsomt å se hvor fort det  fylles opp i en supporterpub. Når vi kom, så var det nesten ingen der, og når vi gikk så var det en ganske god del. Kampen var kjempespennende til siste slutt, og vi fikk SEIER! 2-1 vant Manchester United i går, og det var Martial og Rooney som stod for målene. Martial scorte kampens første mål, før Swansea kom med 1-1. Rooney var dagens helt, som reddet oss fra nok en katastrofal kamp. Herlig med seier!

Det var en del mer jenter på denne fotballkampen, i forhold til sist gang. Her er et fint eksempel på flotte fotballfruer ♥ Kjempekoselig å møte dere alle sammen! Det beste var jo at alle disse på bildene over er norske, hvor kult er ikke det?

Etter kampen tok vi banen hjem til hotellet, hvor planen egentlig var å stelle oss litt, før vi skulle ut å spise. Etterpå skulle vi møte et par vi hadde snakket med og stått med på puben, men så langt kom vi dessverre ikke. Kjetil var ikke helt i form etter kampen, og vi endte opp med at jeg fant nærmeste pizzasted og tok take away der. Det ble bare en avslappet kveld på rommet i stedet.

I dag var det litt shopping som sto på planen, men siden Kjetil ikke er helt i form, så ble det ikke altfor mye med hjem i dag. Litt ble det jo såklart! Vi kjøpte også et par filmer, og ble akkurat ferdige med "Mission Impossible: Rogue Nation". Nå skal vi begynne å tenke litt på og stelle oss til i kveld, da er det middag på Rosso som står på planen. Vi har vært sammen i 6 måneder i dag, så det må jo feires på en fin måte ♥ Det er også tid for hjemreise i morgen, noe jeg syns er litt trist, men samtidig blir det kjekt å komme hjem til Solo også. Dette er ikke siste gang vi reiser til Manchester på nyttår hvertfall, det er både Kjetil og jeg enige i ♥

Dag 5 i Manchester

• 02.01.2016 - 10:23

I går sov vi helt til klokken 12 på dagen. Ganske herlig å våkne av seg selv, og ikke en alarm akkurat denne morgenen. Kjente litt på hangover fra nyttårsfeiringen, men den gikk over utover dagen. Vi bestemte oss for å gå ut og ta en matbit, og endte opp på Bella Italia inne på shoppingssenteret. Vi hadde ingen planer om shopping denne dagen, siden vi hadde fått hørt at det meste var stengt 1. nyttårsdag. Det var altså helt feil. Masse butikker var åpne, så vi tok en liten kikkerunde, og Kjetil kjøpte seg to antrekk. Når vi kom tilbake til hotellet, ble det NCIS Los Angeles som rullet på pc-skjermen, før vi dusjet og stelte oss. Vi skulle jo som skrevet, se om vi kunne finne Wing´s, og vi fant restauranten, men de var dessverre fullbooket for kvelden. Da snudde vi mot Marked Street, og fant TGI Fridays i stedet. Her hadde Kjetil BBQ Ribs, og jeg hadde cheeseburger, som var litt for tørr, uheldigvis.. Fikk smake litt av Kjetil sine BBQ Ribs, og de var fantastisk gode og møre. Etter maten gikk vi til hotellet, hvor vi slappet av før vi la oss.

Lunsjen vår på Bella Italia.

Nå må jeg komme meg i dusjen, vi skal snart komme oss til Old Traffords Bishop Blaize, hvor vi skal synge oss opp mot kamp. I dag spiller Manchester United mot Swansea, og i dag krysser vi alt som krysses kan for seier! Ha en fantastisk dag alle sammen!

Siste dag i 2015

• 01.01.2016 - 18:58

God kveld!

Dag 4 i Manchester var veldig kjekk. Vi var på shopping omtrent hele dagen, nøt en god lunsj på Hard Rock Cafe og koste oss. Når kvelden nærmet seg, gikk vi til hotellet hvor vi slappet litt av og stelte oss. The Grill on New York Street ventet oss denne kvelden, og for en fantastisk matopplevelse det ble, nok en gang! Vi har vært utrolig heldige med matopplevelsene denne turen her altså, haha. Happy, happy! Når klokken nærmet seg 00:00 i går, gikk turen til Albert Square for å bli med på nedtellingen til det nye året. Da kloken slo 00:00 ble det et fyrverkerishow vi sent vil glemme. Helt fantasktisk gøy å få med seg. Både jeg og Kjetil har det på film, så det blir med i filmen fra Manchester. Gleder meg til å vise dere!

Vi startet det nye året med et nyttårskyss, og en tur på Rosso, hvor du egentlig måtte ha invitasjon for å komme inn. Helt utrolig at vi faktisk kom inn, haha! Her ble det en drink og litt dansing før ferden gikk til hotellet.

Albert Square, like før fyrverkeriet startet.

Nå har Kjetil akkurat dusjet, så nå må jeg hoppe i dusjen selv. Vi tenker å se om vi finner yndlingsrestauranten til Louis van Gaal, Wing´s. Hvem vet, kanskje sitter manageren der og spiser i kveld? Ha en fantastisk 1. januar videre, og godt nytt år!

Manchester dag 3

• 31.12.2015 - 11:32

I går var vi på omvisning på Old Trafford. Før selve omvisningen, var vi innom museet og så litt. Her så vi på alt fra gamle drakter til trofeer. Vi fikk også tatt bilde med Premier Legue pokalen, FA cup pokalen og Champions legue pokalen. Jeg trodde at en kunne stå å holde i disse, mens man tok bilde, men der tok jeg visst litt feil, haha. Fotografen bare "You can´t touch that!" På omvisningen fikk vi høre mye fakta å se masse spennende. Vi var innom plassene som rullestolbrukerne har på stadion, det gamle presserommet, VIP-loungen, garderoben til hjemme- og bortelag, spillertunnelen og plassen hvor manageren og spillerne sitter under kamp. Skikkelig lærerik og spennende omvisning, som virkelig anbefales å få med seg!

Jeg kommer med et eget innlegg med bilder fra omvisningen, siden det ble en god del bilder. Da blir det mer et bildeinnlegg med masse kjekke bilder. Dere får en sneakpeak på to, Kjetil som sitter på Schweinsteigers plass og jeg som sitter på Rooneys plass.

Jeg har også fått fikset neglene mine til nyttår. Det ble akrylnegler med en fin babyrosa neglelakk, og jeg er kjempefornøyd. Uvant å ha såpass lange negler, men jeg venner meg mer og mer til dem, merker jeg. Når kvelden kom ble det middag på Rosso, en veldig fin restaurant her nede. Det må jeg bare si, helt FANTASTISK mat! Vi hadde bruschetta classica og pepperoni til forett, og det smakte utrolig godt. Til hovedrett hadde vi lam, og kjøttet smeltet virkelig på tungen. Maten var så god at vi like så godt reserverte bord der på søndag også!

Rosso anbefales virkelig å gå på for å spise om du reiser til Manchester!

Nå er det shoppingtid på planen, ha en fin dag!

Manchester dag 2

• 30.12.2015 - 11:07

Engelsk tid: kl 10:07

God morgen!

I går var vi, som skrevet i forrige innlegg, på shopping. Vi fant oss masse fint, det meste ble kjøpt på Primark. Her i Manchester er butikken hele 3 etasjer, og de har så utrolig mye fint! Tenkte jeg kunne lage en innkjøpsvideo der jeg viser frem alle tingene jeg kjøper her nede, når jeg kommer hjem. Eventuelt et innlegg hvor jeg tar bilder av alle tingene, vi får se hva jeg får til.

I går var vi også på restauranten Sapporo Teppanyaki, og det må jeg virkelig si, for en opplevelse! Her plasseres gjestene rundt kokkene, og vi får se når de står og lager maten til oss. Før de går skikkelig i gang med maten, får du et utrolig morsomt show, og kokkene kaster også mat til deg. De sier "Open your mouth", så kaster de potetbiter til deg, og om du ikke fanger første gangen, får du prøve en gang til. Skikkelig gøy! Jeg har dette på film, så det skal dere få se når filmen fra Manchester kommer. Jeg fikk med meg en som fanger potetbiten sin med spisepinner, så det blir gøy å vise dere. Helt nydelig mat, og for en fin restaurantopplevelse! Anbefales virkelig på det sterkeste om du skal til Manchester.

Til dessert hadde jeg disse nydelighetene, Chocolate Spring Rolls, med flytende sjokolade inni ♥

Nå nærmer det seg omvisning på Old Trafford, så nå må vi stelle oss litt før vi kommer oss avgårde. Ha en super dag, alle sammen!

Manchester dag 1

• 29.12.2015 - 11:02

God morgen alle sammen!

Her kommer et litt forsinket dag 1 innlegg fra oss her i Manchester! I går da vi hadde fått bagasjen med oss fra flyplassen, tok vi taxi inn til hotellet. Da vi ankom hotellet var vi egentlig litt forberedt på å ikke få rom med en gang. Heldige som vi var, så fikk vi rom, noe som var kjempegreit! Bilder av rommet kan jeg fikse senere i dag. Etter at vi hadde stelt oss litt på hotellrommet, bar det avsted for å finne en enkel lunsj. Endte opp på Bella Italia, hvor vi spiste spaghetti bolognese og carbonara. Etter maten måtte jeg skaffe en rød genser jeg kunne ha på meg under Uniteddrakten, og det fant vi heldigvis på en sportsbutikk på senteret vi spiste på. (Senteret heter Arendale) Da var neste stopp selveste The Bishop Blaize, en av Uniteds supporterpuber. Her var det en stemning jeg ikke har sett noen plasser tidligere, og det ble bare bedre og bedre stemning etterhvert som vi nærmet oss kampstart, som var kl 17:30 engelsk tid. Vi kom til Bishop Blaize rundt kl 13:00, og ble der til kl 16:00, før vi gikk videre til Old Trafford. Den følelsen jeg hadde da vi gikk opp trappene til tribunen, den går ikke an å beskrive... Jeg var så utrolig glad, og jeg filmet på stadion og på Bishop blaize, så dere skal få se filmklipp når jeg får redigert en fin fimsnutt av alt jeg har filmet på turen. Da skal dere også få se reaksjonen min når vi kom opp på tribunen.

Pete Boyle, som har laget veldig mange av Uniteds supportersanger. Veldig gøy å ha han som forsanger!

Kampen var utrolig spennende, og United hadde gode sjanser. Ett av skuddene gikk rett i tverrligger, og ett annet gikk rett i stanga, pluss en haug med andre sjanser for å slå Chelsea. Manchester United hadde virkelig fortjent seier i går, men kampen endte 0-0. Skuffende, siden det var min første kamp, men jeg er glad for at de hvertfall klarte å holde nullen. De Gea reddet to skudd på rappen, og vi stod virkelig med hjertet i halsen da, haha. Supert keeperarbeid!!

Dette vakre synet møtte oss når vi kom opp på tribunen. Old Trafford ♥

Heltene i oppvarming. ♥

Maskoten til United: Fred The Red i sitt ess!

På kamp i går var det 75 275 personer. Det tok litt tid før vi kom oss ut da ja!

Fra Megastoren på Old Trafford.

Etter vi hadde vært på kamp, bestemte vi oss for å gå ut og spise litt, før vi gikk til hotellet. Da fant vi denne kule i Chinatown Manchester. Vi spiste på en restaurant som heter "The Great Wall". Helt grei mat, kunne vært bedre, og kunne vært verre.

Nå skal vi stelle oss litt, før vi tar turen ut på shopping. Ha en super dag alle sammen!

Manchester United, we´re coming to see you

• 28.12.2015 - 08:48

Det gledes stort denne dagen her. Kjetil og jeg sitter for øyeblikket på Sola flyplass, klare for å reise ned til Manchester. I dag skal vi se Manchester United spille mot Chelsea, og vi krysser alt vi har for at de vinner! Vi er ikke de eneste som reiser ned for å se United i dag hvertfall, har sett en annen til nå, som skal på kamp. Dette blir så spennende! Min første tur til Manchester, og vi skal se to kamper på en uke. Først i dag, også blir det 2. januar, når United møter Swansea. Eneste som har vært litt uheldig til nå, er at Kjetil sin mobil ikke ladet i natt, så den har ikke strøm, og jeg tror jeg har klart å glemme batteriet til kameraet.. Typisk altså, haha. Laderen til Kjetil har jeg i kofferten, så den får vi ikke ladet før vi er kommet oss til Manchester. Er vi heldige, så kan det være noen på flyet har en lader han kan låne. Fingers crossed!

Fineste gutten <3

Nå koser vi oss med litt god drikke, før flyet vårt går. Vi blogges forhåpentligvis senere i dag, det blir nok mest sannsynlig i kveld. Ha en fin dag, alle sammen!

Mailinn Goldhahn Aske

Jente på 22 år, som bor på Rennesøy sammen med kjæresten min og hunden vår Solo. Jobber som vikarlærer og som restaurantmedarbeider på Dolly Dimple´s.