Mailinn Goldhahn Aske | Hverdagsblogg

Vi overtar i dag

• 26.07.2016 - 10:51

Denne tirsdagen har vi ventet på i det som føles som en evighet. I dag overtar vi vår flotte leilighet, og vi kan endelig starte med oppussingen. Senere i dag er vi offisielt leilighetseiere! Før den tid skal vi kjøpe maleutstyr og maling, slik at vi bare kan starte oppussingen med en gang vi blir alene i leiligheten. Tenkte jeg kunne vise dere litt flere sneakpeeks av hvordan leiligheten ser ut, so here we go.

En del av stuen vår.

Litt av badet - dette skal pusses opp, så det vil ikke se slik ut om noen uker.

En del av terassen - vi har ganske stor terasse, som vi gleder oss til å ta i bruk.

Ved å se på disse bildene, gleder jeg meg bare mer og mer til senere i dag. Dette blir så spennende!

En ventedag

• 25.07.2016 - 19:18

God mandagskveld, alle sammen!

I dag er en typisk ventedag, men den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves! I dag har Kjetil og jeg fått kjøpt oss ny sofa og ny TV til leiligheten. Grunnen til at vi har kjøpt oss ny TV, er fordi vi planlegger å ha en på soverommet og en i stuen. Valget av sofa ble lettere enn vi trodde, da vi fant en kjempefin lys grå. Tok med bilde av den under her.

Bildet er lånt fra Bohus sin nettside, dere finner direktelink ved å trykke her.

Vi har også fått pakket ned mesteparten av kjøkkentingene, og vasket i nesten alle skap på kjøkkenet. I morgen er den store dagen, vi overtar endelig vår fine leilighet!!! Dette blir så bra, og en annen ting som er bra, er at jeg har kjøpt den sammen med drømmemannen min ♥♥ Jeg er så lykkelig, og slik livet mitt er akkurat nå, ville jeg ikke byttet bort mot noen ting. ♥

Nå blir det Olsenbanden som snurrer på skjermen her hjemme, og bare kose oss skikkelig i hverandres selskap. Ha en super kveld videre!

Kretas svar på Maldivene

• 25.07.2016 - 10:11

God mandagsmorgen! Helgen har bare flydd forbi, og en ny uke har tatt plass. Det har vært en spesiell og fin helg, og dette vil bli en spesiell og flott uke. I morgen skjer det spennende ting, vi overtar nemlig leiligheten!! Å, som jeg gleder meg!

Siden det er mandag, og ny uke, syns jeg det passet å starte uken med litt mimring fra Kreta. Det er enda mange bilder som ikke er delt, historier dere ikke har hørt og nå vil jeg dele en av de med dere. Stedet dere ser på bildet ovenfor, er stranden Elafonissi. Det ble sagt at det var Kretas svar på Maldivene, og da vi kom dit, skjønte vi raskt hvorfor. Stranden var helt nydelig, med sandstrand og krystallblått hav. Det var til og med rosa sand der, og du følte at du var i en drøm. Bildene viser nok ikke like bra hvor fint det faktisk var, men jeg vil gjerne dele noen av de med dere.

Samme dag som turen endte opp til Elafonissi, skulle vi egentlig leie scootere. Da vi fant ut at det ville koste oss mye mindre å leie bil for en dag, ble det heller det. 60 euro kostet det oss til sammen. Delt på 5 stykker, da er det ikke mye per person. Kjetil og Steinar ble sjåførene våre for dagen, siden det skulle være to hovedsjåfører. Det gikk kjempebra, og vi fikk kost oss på biltur. Det kan virkelig anbefales, da kan du oppleve litt mer enn med en scooter.

Fordelen med bil, var at vi slapp å sitte på en muligens full buss i 2-3 timer hver vei, og vi kunne komme og gå når vi ønsket det selv. Vi fikk hvertfall en fantastisk opplevelse på Elafonissi, der kan vi virkelig anbefale alle som reiser til Kreta å besøke. Det var utrolig vakkert, og du følte du var i en film eller noe. En slik strand ser du ikke hver dag.. ♥

Ett bryllup å drømme om

• 24.07.2016 - 19:17

For ett fantastisk fint bryllup det ble i går. Christine og Morten strålte virkelig hele dagen, og de var helt nydelige. Christine var utrolig vakker der hun kom opp kirkegulvet med faren sin, og du kunne se hvor stolt Morten var når han så henne. De ankom bryllupsfesten på en veldig overraskende måte, nemlig i helikopter! Utrolig kul måte å ankomme på, alle ble skikkelig overrasket da toastmasteren sa at "Her kommer de!", haha. Bryllupsfesten var utrolig gøy, og det så ut til at absolutt alle storkoste seg. Det ble servert kjempegod mat, og holdt masse morsomme taler. Kjetil og jeg hadde fått ansvaret for å skrive opp gavene som brudeparet fikk, og det gikk veldig bra. Dette kunne jeg godt vært med på en gang til. Helt fantastisk å få ta del i! Jeg gleder meg til det er jeg som skal opp kirkegulvet, etter å ha fått vært med i Christine og Morten sitt bryllup. ♥

For ett par ♥

Jeg tar like så godt en gratulasjon til jeg. Gratulerer så mye til dere begge! Måtte bryllupsreisen bli like fantastisk som dere ♥

I dag er den store dagen

• 23.07.2016 - 12:06

Tiden har gått utrolig fort, føler det som om det var i går at vi fikk vite om forlovelsen til Christine og Morten.. Nå er endelig den store dagen kommet, og bryllupet er bare få timer unna. Jeg gleder meg til å se kjolen til Christine, og jeg gleder meg til de skal gi hverandre sitt ja. Både på torsdag og i går har vi vært med på forberedelser til bryllupet. Lokalet som bryllupsfesten skal være i, ble kjempefint til slutt.

For litt over en måned siden ble hun overrasket med utdrikningslag, i dag gifter hun seg. Jeg er så glad på hennes vegne, og ønsker begge to masse lykke til i dag ♥ Gratulerer så mye med den store dagen!

Megadrive Gokart

• 20.07.2016 - 21:27

Tenkte jeg kunne begynne ukens første blogginnlegg (som kom litt senere enn planlagt, beklager det!), med å fortelle dere om kvelden vi var på gokart kjøring på Megadrive Gokart.

Vi ble en gjeng på 10 personer som skulle kjøre. Broren til Stian og reisefølget hans ble også med oss. Det første positive vi la merke til, var at de ville gi oss gratis taxi til gokarten. Det som var morsomt var at taxien kun hadde plass til 8 personer. Da ble det 4 av oss bakerst, 4 i midten og 2 fremme (3 med sjåføren). Vi kom oss hvertfall både fram og tilbake, og ingen stoppet taxisjåføren heldigvis.

Vi ble enige om å kjøre i to gjenger, på grunn av at det bare var 8 stykker som kunne kjøre på en gang. Vår gjeng pluss broren til Stian kjørte i den første gjengen, og resten av følget til broren til Stian kjørte i andre gjengen. Jeg var litt uheldig med tanke på min gokart, siden jeg sa at jeg ikke hadde kjørt så mye gokart før, og dette resulterte i at de stilte min til å gå saktere. Alle kjørte forbi meg hele tiden, noe som var litt kjipt. Om jeg skulle gjort det igjen, ville jeg aldri sagt noe om mine kjøreferdigheter innen gokartkjøring. Anbefales ikke å si at du ikke har kjørt før, uansett om du har kjørt før eller ikke. Alt i alt en veldig morsom opplevelse, på tross av at jeg ble forbikjørt hele veien.

Vår gjeng kjørte i 20 minutter, og vi betalte 20 euro per person. Gjeng to kjørte i 15 minutter og de betalte 15 euro. Ikke en aller verst pris for gøyal kjøring. Kan fint anbefale dere å ta dere en tur om dere er i området Platanias/Agia Marina/Chania og rundt det området.

Nyter late dager

• 16.07.2016 - 14:18

FOR en ferie vi har hatt til nå! Dette er 2. siste dagen, og det er litt blanda følelser jeg sitter med. Jeg vil hjem, men samtidig ikke egentlig. Det har vært noen fantastiske uker, og vi har fått gjort mye på disse ukene. Vi har kjørt go-kart, snorklet, spilt minigolf, kjørt bil, vært ved stranden Elafonisis, spist på mange gode restauranter og noen mindre gode, vært på bowling, vært på shopping, fått nye bekjentskaper, badet og solt oss. Jeg skal fortelle dere mer om de spesifikke tingene når vi kommer hjem, da skal dere få se masse bilder ifra de forskjellige tingene. Grunnen til at det ikke har blitt mye blogging her nede, er fordi det rett og slett av vært ferie og blogging har ikke vært hovedprioriteten. Når jeg kommer hjem, blir det mye spennende blogging. Masse fra Kreta, litt bryllupsbilder (hvis jeg får lov å legge ut) og bilder fra den splitter nye leiligheten vår! Vi har enda ferie i to uker når vi kommer hjem, og da er målet mitt å ha to blogginnlegg til dagen. Det skal jeg klare, nå er det mye spennende som skjer, og da er det ekstra kjekt å ha en blogg.

Nå skal Ellen og jeg snart gå å ta refill på vippeextensions. Det har vi også tatt her nede, og jeg angrer ikke et sekund. Mer bilder og mer blogging blir det på mandag eller tirsdag, vi er hjemme på mandagskvelden. Ville bare gi et lite livstegn fra oss her nede.

Ha en riktig fin lørdag videre!

Kreta dag 2 - Tirsdag 5. juli

• 06.07.2016 - 17:13

Heisann!

Vi er på dag 3 allerede, men den forteller jeg mer om i morgen. Nå tenkte jeg å fortelle om dagen i går. Vi skulle egentlig på stranden etter frokosten, men det var altfor høye bølger til bading. Vi bestemte oss derfor for å se om det var ledig med bassenget til hotellet vi bor på. Der var det heldigvis ledig, og da solte vi oss der omtrent hele dagen, og tok lunsjen der også. Steinar var ikke med, men han var med Hansi og Svein på oppdagelsesferd. Han er ikke så glad i varmen her nede, hehe. Når vi kom opp på hotellet stelte vi oss, og gikk ut og spiste på en restaurant som heter Karma. Kjempegod mat og hyggelige ansatte. Etter det gikk Kjetil, Svein, Steinar og jeg opp på hotellrommet og begynte vorshet. Ellen, Stian og Hansi gikk for å ha dessert på Ariadne, så skulle de komme opp til oss. Jeg ble så trøtt at jeg gikk og la meg før de kom, men når de kom hadde de gått ut på Eclipse bar. Jeg våknet rundt 02:30, og da ringte jeg de og hørte hvor de var. Da spiste de gyros, så jeg tok turen ned til de. Spurte om Stian også ville være med, siden han også hadde lagt seg, men han var for trøtt. Når de hadde spist gyrosen, delte vi oss og Kjetil og jeg gikk og la oss, mens Steinar og Ellen gikk på Eclipse igjen. Når de kom hjem, gikk de rett og la seg de også.

Kreta dag 1 - Mandag 4. juli

• 05.07.2016 - 17:32

Hallo fra solfylte Kreta!

Flyet som skulle starte reisen vår gikk søndagskveld kl 18, og da fløy vi til en mellomlanding i Bergen, før vi fløy videre til neste mellomlanding i København. I København spiste vi pizza og møtte mamma og pappa, før ferden egentlig skulle gå videre til Kreta kl 22:45. I det flyet funket selvfølgelig ikke airconditionet, det resulterte i en forsinkelse på nesten 2 timer. Vi kom oss til slutt ned, og kom oss i taxien som var bestilt til oss. Vi kom til hotellet rundt kl 06, og måtte ringe de som eier hotellet for å komme oss inn i leiligheten vår. Hun ga oss agurk og tomat med salt på, kaffe og toast, og forklarte oss litt hva som lå rundt her vi bor. Når vi hadde spist toast og hatt litt kaffe, sov vi et par timer før vi gikk og spiste og handlet. Etter handleturen gikk vi ned til stranden, hvor vi badet og koste oss. Når vi kom opp til leiligheten igjen, slappet vi av og tok noen drinker. Etter hvert gikk Kjetil, Svein, Ellen og jeg ut og fikk oss noe mat, før jeg og Svein fant hotellet til søskenbarnet mitt som også er her nede. Hun og venninnen hennes ble med til leiligheten vår, og vi festet der litt før det ble kveld for vår del. Noen av de vi hadde på besøk gikk ut på byen, men gjengen vår som reiser tok kveld.

Nå sitter vi og slapper av i leiligheten, Ellen og Stian har vært i dusjen, og Kjetil og jeg er neste. Ha en nydelig tirsdag videre!

1 år med drømmemannen

• 03.07.2016 - 13:29

For et år siden spurte jeg Kjetil, og for ett år siden sa han ja. Vi har vært sammen i 1 år i dag. Tenk at jeg har hatt drømmenmannen min i 1 år allerede.. Det har gått så fort! Det beste med denne dagen, er at vi også skal reise på ferie i dag. Vi skal kose oss i Kreta i 2 uker sammen med noen av våre beste venner. Jeg føler meg som verdens heldigste akkurat nå ♥

Dette bildet tok jeg på vår første date, det er også den dagen vi ble sammen - 03.07.2015 ♥

Dette bildet ble tatt i bursdagen til Ellen - 24.06.2016 ♥

JEG ELSKER DEG ♥

Morgentur

• 02.07.2016 - 12:21

Jeg våknet kl 09 av Solo i dag. Da var hun klar til å ta fatt på dagen, og vi gikk oss en tur på morgenkvisten. Det var fint vær, men mørke skyer kom mot oss mens vi gikk turen. Heldigvis klarte vi å komme oss inn før skyene slapp ut tidenes regnbyge. Glad vi var inne da ja! Kjetil hadde våknet når vi var ferdige med turen, og da spiste vi frokost sammen. Jeg skal en tur til Kvadrat senere, for å fikse de siste tingene til Kreta i morgen. Vi mangler blant annet solkrem, og jeg må kjøpe litt forskjellige hygieneartikler til meg selv. Gleder meg sånn til vi reiser nå, været her hjemme er ikke noe å skryte av akkurat.. Nå regner det nok en gang, mens jeg vet at det er strålende sol og over 30 grader i Kreta. Herlig å tenke på, i morgen er dagen endelig her!

Nå skal jeg ta meg en dusj, stelle meg litt og lufte Solo, før ferden går videre til Kvadrat. Ha en strålende lørdag!

Takk for nå

• 01.07.2016 - 21:59

Da har jeg takket for meg i barnehagen, og sagt hadet til de eldste barna. Det ble en fin siste dag i dag. Vi hadde indianerfest fra morgenen av og til lunsj, og etter på har vi bare lekt og kost oss inne. Jeg hadde kjøpt is til de, og det ble riktig godt mottatt. Det ble noen tårer hos meg i dag, men det var jeg ganske forberedt på. Jeg skal definitivt komme på besøk til høsten, og jeg gleder meg til det. Nå er det ferie, og Kreta står for tur på lørdag. Jeg har ryddet litt i leiligheten i dag, mens Kjetil fikset noe jobbgreier. Nå har vi akkurat fått besøk av Steinar, og vi sitter og ser kampen mellom Wales og Belgia. Veldig spennende!

Favorittene mine tidligere denne uken, de er så herlige ♥

Nå skal vi nyte kvelden, ha en fin fredagskveld alle sammen!

Mailinn Goldhahn Aske

Jente på 23 år, som bor på Rennesøy sammen med kjæresten min og hunden vår Solo. Jeg er lærling i industrimekanikerfaget, og trives godt med det.