Mailinn Goldhahn Aske | Hverdagsblogg

Vi overtar i dag

• 26.07.2016 - 10:51

Denne tirsdagen har vi ventet p i det som fles som en evighet. I dag overtar vi vr flotte leilighet, og vi kan endelig starte med oppussingen. Senere i dag er vi offisielt leilighetseiere! Fr den tid skal vi kjpe maleutstyr og maling, slik at vi bare kan starte oppussingen med en gang vi blir alene i leiligheten. Tenkte jeg kunne vise dere litt flere sneakpeeks av hvordan leiligheten ser ut, so here we go.

En del av stuen vr.

Litt av badet - dette skal pusses opp, s det vil ikke se slik ut om noen uker.

En del av terassen - vi har ganske stor terasse, som vi gleder oss til ta i bruk.

Ved se p disse bildene, gleder jeg meg bare mer og mer til senere i dag. Dette blir s spennende!

En ventedag

• 25.07.2016 - 19:18

God mandagskveld, alle sammen!

I dag er en typisk ventedag, men den som venter p noe godt, venter ikke forgjeves! I dag har Kjetil og jeg ftt kjpt oss ny sofa og ny TV til leiligheten. Grunnen til at vi har kjpt oss ny TV, er fordi vi planlegger ha en p soverommet og en i stuen. Valget av sofa ble lettere enn vi trodde, da vi fant en kjempefin lys gr. Tok med bilde av den under her.

Bildet er lnt fra Bohus sin nettside, dere finner direktelink ved trykke her.

Vi har ogs ftt pakket ned mesteparten av kjkkentingene, og vasket i nesten alle skap p kjkkenet. I morgen er den store dagen, vi overtar endelig vr fine leilighet!!! Dette blir s bra, og en annen ting som er bra, er at jeg har kjpt den sammen med drmmemannen min ♥♥ Jeg er s lykkelig, og slik livet mitt er akkurat n, ville jeg ikke byttet bort mot noen ting. ♥

N blir det Olsenbanden som snurrer p skjermen her hjemme, og bare kose oss skikkelig i hverandres selskap. Ha en super kveld videre!

Kretas svar p Maldivene

• 25.07.2016 - 10:11

God mandagsmorgen! Helgen har bare flydd forbi, og en ny uke har tatt plass. Det har vrt en spesiell og fin helg, og dette vil bli en spesiell og flott uke. I morgen skjer det spennende ting, vi overtar nemlig leiligheten!! , som jeg gleder meg!

Siden det er mandag, og ny uke, syns jeg det passet starte uken med litt mimring fra Kreta. Det er enda mange bilder som ikke er delt, historier dere ikke har hrt og n vil jeg dele en av de med dere. Stedet dere ser p bildet ovenfor, er stranden Elafonissi. Det ble sagt at det var Kretas svar p Maldivene, og da vi kom dit, skjnte vi raskt hvorfor. Stranden var helt nydelig, med sandstrand og krystallbltt hav. Det var til og med rosa sand der, og du flte at du var i en drm. Bildene viser nok ikke like bra hvor fint det faktisk var, men jeg vil gjerne dele noen av de med dere.

Samme dag som turen endte opp til Elafonissi, skulle vi egentlig leie scootere. Da vi fant ut at det ville koste oss mye mindre leie bil for en dag, ble det heller det. 60 euro kostet det oss til sammen. Delt p 5 stykker, da er det ikke mye per person. Kjetil og Steinar ble sjfrene vre for dagen, siden det skulle vre to hovedsjfrer. Det gikk kjempebra, og vi fikk kost oss p biltur. Det kan virkelig anbefales, da kan du oppleve litt mer enn med en scooter.

Fordelen med bil, var at vi slapp sitte p en muligens full buss i 2-3 timer hver vei, og vi kunne komme og g nr vi nsket det selv. Vi fikk hvertfall en fantastisk opplevelse p Elafonissi, der kan vi virkelig anbefale alle som reiser til Kreta beske. Det var utrolig vakkert, og du flte du var i en film eller noe. En slik strand ser du ikke hver dag.. ♥

Ett bryllup drmme om

• 24.07.2016 - 19:17

For ett fantastisk fint bryllup det ble i gr. Christine og Morten strlte virkelig hele dagen, og de var helt nydelige. Christine var utrolig vakker der hun kom opp kirkegulvet med faren sin, og du kunne se hvor stolt Morten var nr han s henne. De ankom bryllupsfesten p en veldig overraskende mte, nemlig i helikopter! Utrolig kul mte ankomme p, alle ble skikkelig overrasket da toastmasteren sa at "Her kommer de!", haha. Bryllupsfesten var utrolig gy, og det s ut til at absolutt alle storkoste seg. Det ble servert kjempegod mat, og holdt masse morsomme taler. Kjetil og jeg hadde ftt ansvaret for skrive opp gavene som brudeparet fikk, og det gikk veldig bra. Dette kunne jeg godt vrt med p en gang til. Helt fantastisk f ta del i! Jeg gleder meg til det er jeg som skal opp kirkegulvet, etter ha ftt vrt med i Christine og Morten sitt bryllup. ♥

For ett par ♥

Jeg tar like s godt en gratulasjon til jeg. Gratulerer s mye til dere begge! Mtte bryllupsreisen bli like fantastisk som dere ♥

I dag er den store dagen

• 23.07.2016 - 12:06

Tiden har gtt utrolig fort, fler det som om det var i gr at vi fikk vite om forlovelsen til Christine og Morten.. N er endelig den store dagen kommet, og bryllupet er bare f timer unna. Jeg gleder meg til se kjolen til Christine, og jeg gleder meg til de skal gi hverandre sitt ja. Bde p torsdag og i gr har vi vrt med p forberedelser til bryllupet. Lokalet som bryllupsfesten skal vre i, ble kjempefint til slutt.

For litt over en mned siden ble hun overrasket med utdrikningslag, i dag gifter hun seg. Jeg er s glad p hennes vegne, og nsker begge to masse lykke til i dag ♥ Gratulerer s mye med den store dagen!

Megadrive Gokart

• 20.07.2016 - 21:27

Tenkte jeg kunne begynne ukens frste blogginnlegg (som kom litt senere enn planlagt, beklager det!), med fortelle dere om kvelden vi var p gokart kjring p Megadrive Gokart.

Vi ble en gjeng p 10 personer som skulle kjre. Broren til Stian og reiseflget hans ble ogs med oss. Det frste positive vi la merke til, var at de ville gi oss gratis taxi til gokarten. Det som var morsomt var at taxien kun hadde plass til 8 personer. Da ble det 4 av oss bakerst, 4 i midten og 2 fremme (3 med sjfren). Vi kom oss hvertfall bde fram og tilbake, og ingen stoppet taxisjfren heldigvis.

Vi ble enige om kjre i to gjenger, p grunn av at det bare var 8 stykker som kunne kjre p en gang. Vr gjeng pluss broren til Stian kjrte i den frste gjengen, og resten av flget til broren til Stian kjrte i andre gjengen. Jeg var litt uheldig med tanke p min gokart, siden jeg sa at jeg ikke hadde kjrt s mye gokart fr, og dette resulterte i at de stilte min til g saktere. Alle kjrte forbi meg hele tiden, noe som var litt kjipt. Om jeg skulle gjort det igjen, ville jeg aldri sagt noe om mine kjreferdigheter innen gokartkjring. Anbefales ikke si at du ikke har kjrt fr, uansett om du har kjrt fr eller ikke. Alt i alt en veldig morsom opplevelse, p tross av at jeg ble forbikjrt hele veien.

Vr gjeng kjrte i 20 minutter, og vi betalte 20 euro per person. Gjeng to kjrte i 15 minutter og de betalte 15 euro. Ikke en aller verst pris for gyal kjring. Kan fint anbefale dere ta dere en tur om dere er i omrdet Platanias/Agia Marina/Chania og rundt det omrdet.

Nyter late dager

• 16.07.2016 - 14:18

FOR en ferie vi har hatt til n! Dette er 2. siste dagen, og det er litt blanda flelser jeg sitter med. Jeg vil hjem, men samtidig ikke egentlig. Det har vrt noen fantastiske uker, og vi har ftt gjort mye p disse ukene. Vi har kjrt go-kart, snorklet, spilt minigolf, kjrt bil, vrt ved stranden Elafonisis, spist p mange gode restauranter og noen mindre gode, vrt p bowling, vrt p shopping, ftt nye bekjentskaper, badet og solt oss. Jeg skal fortelle dere mer om de spesifikke tingene nr vi kommer hjem, da skal dere f se masse bilder ifra de forskjellige tingene. Grunnen til at det ikke har blitt mye blogging her nede, er fordi det rett og slett av vrt ferie og blogging har ikke vrt hovedprioriteten. Nr jeg kommer hjem, blir det mye spennende blogging. Masse fra Kreta, litt bryllupsbilder (hvis jeg fr lov legge ut) og bilder fra den splitter nye leiligheten vr! Vi har enda ferie i to uker nr vi kommer hjem, og da er mlet mitt ha to blogginnlegg til dagen. Det skal jeg klare, n er det mye spennende som skjer, og da er det ekstra kjekt ha en blogg.

N skal Ellen og jeg snart g ta refill p vippeextensions. Det har vi ogs tatt her nede, og jeg angrer ikke et sekund. Mer bilder og mer blogging blir det p mandag eller tirsdag, vi er hjemme p mandagskvelden. Ville bare gi et lite livstegn fra oss her nede.

Ha en riktig fin lrdag videre!

Kreta dag 2 - Tirsdag 5. juli

• 06.07.2016 - 17:13

Heisann!

Vi er p dag 3 allerede, men den forteller jeg mer om i morgen. N tenkte jeg fortelle om dagen i gr. Vi skulle egentlig p stranden etter frokosten, men det var altfor hye blger til bading. Vi bestemte oss derfor for se om det var ledig med bassenget til hotellet vi bor p. Der var det heldigvis ledig, og da solte vi oss der omtrent hele dagen, og tok lunsjen der ogs. Steinar var ikke med, men han var med Hansi og Svein p oppdagelsesferd. Han er ikke s glad i varmen her nede, hehe. Nr vi kom opp p hotellet stelte vi oss, og gikk ut og spiste p en restaurant som heter Karma. Kjempegod mat og hyggelige ansatte. Etter det gikk Kjetil, Svein, Steinar og jeg opp p hotellrommet og begynte vorshet. Ellen, Stian og Hansi gikk for ha dessert p Ariadne, s skulle de komme opp til oss. Jeg ble s trtt at jeg gikk og la meg fr de kom, men nr de kom hadde de gtt ut p Eclipse bar. Jeg vknet rundt 02:30, og da ringte jeg de og hrte hvor de var. Da spiste de gyros, s jeg tok turen ned til de. Spurte om Stian ogs ville vre med, siden han ogs hadde lagt seg, men han var for trtt. Nr de hadde spist gyrosen, delte vi oss og Kjetil og jeg gikk og la oss, mens Steinar og Ellen gikk p Eclipse igjen. Nr de kom hjem, gikk de rett og la seg de ogs.

Kreta dag 1 - Mandag 4. juli

• 05.07.2016 - 17:32

Hallo fra solfylte Kreta!

Flyet som skulle starte reisen vr gikk sndagskveld kl 18, og da fly vi til en mellomlanding i Bergen, fr vi fly videre til neste mellomlanding i Kbenhavn. I Kbenhavn spiste vi pizza og mtte mamma og pappa, fr ferden egentlig skulle g videre til Kreta kl 22:45. I det flyet funket selvflgelig ikke airconditionet, det resulterte i en forsinkelse p nesten 2 timer. Vi kom oss til slutt ned, og kom oss i taxien som var bestilt til oss. Vi kom til hotellet rundt kl 06, og mtte ringe de som eier hotellet for komme oss inn i leiligheten vr. Hun ga oss agurk og tomat med salt p, kaffe og toast, og forklarte oss litt hva som l rundt her vi bor. Nr vi hadde spist toast og hatt litt kaffe, sov vi et par timer fr vi gikk og spiste og handlet. Etter handleturen gikk vi ned til stranden, hvor vi badet og koste oss. Nr vi kom opp til leiligheten igjen, slappet vi av og tok noen drinker. Etter hvert gikk Kjetil, Svein, Ellen og jeg ut og fikk oss noe mat, fr jeg og Svein fant hotellet til sskenbarnet mitt som ogs er her nede. Hun og venninnen hennes ble med til leiligheten vr, og vi festet der litt fr det ble kveld for vr del. Noen av de vi hadde p besk gikk ut p byen, men gjengen vr som reiser tok kveld.

N sitter vi og slapper av i leiligheten, Ellen og Stian har vrt i dusjen, og Kjetil og jeg er neste. Ha en nydelig tirsdag videre!

1 r med drmmemannen

• 03.07.2016 - 13:29

For et r siden spurte jeg Kjetil, og for ett r siden sa han ja. Vi har vrt sammen i 1 r i dag. Tenk at jeg har hatt drmmenmannen min i 1 r allerede.. Det har gtt s fort! Det beste med denne dagen, er at vi ogs skal reise p ferie i dag. Vi skal kose oss i Kreta i 2 uker sammen med noen av vre beste venner. Jeg fler meg som verdens heldigste akkurat n ♥

Dette bildet tok jeg p vr frste date, det er ogs den dagen vi ble sammen - 03.07.2015 ♥

Dette bildet ble tatt i bursdagen til Ellen - 24.06.2016 ♥

JEG ELSKER DEG ♥

Morgentur

• 02.07.2016 - 12:21

Jeg vknet kl 09 av Solo i dag. Da var hun klar til ta fatt p dagen, og vi gikk oss en tur p morgenkvisten. Det var fint vr, men mrke skyer kom mot oss mens vi gikk turen. Heldigvis klarte vi komme oss inn fr skyene slapp ut tidenes regnbyge. Glad vi var inne da ja! Kjetil hadde vknet nr vi var ferdige med turen, og da spiste vi frokost sammen. Jeg skal en tur til Kvadrat senere, for fikse de siste tingene til Kreta i morgen. Vi mangler blant annet solkrem, og jeg m kjpe litt forskjellige hygieneartikler til meg selv. Gleder meg snn til vi reiser n, vret her hjemme er ikke noe skryte av akkurat.. N regner det nok en gang, mens jeg vet at det er strlende sol og over 30 grader i Kreta. Herlig tenke p, i morgen er dagen endelig her!

N skal jeg ta meg en dusj, stelle meg litt og lufte Solo, fr ferden gr videre til Kvadrat. Ha en strlende lrdag!

Takk for n

• 01.07.2016 - 21:59

Da har jeg takket for meg i barnehagen, og sagt hadet til de eldste barna. Det ble en fin siste dag i dag. Vi hadde indianerfest fra morgenen av og til lunsj, og etter p har vi bare lekt og kost oss inne. Jeg hadde kjpt is til de, og det ble riktig godt mottatt. Det ble noen trer hos meg i dag, men det var jeg ganske forberedt p. Jeg skal definitivt komme p besk til hsten, og jeg gleder meg til det. N er det ferie, og Kreta str for tur p lrdag. Jeg har ryddet litt i leiligheten i dag, mens Kjetil fikset noe jobbgreier. N har vi akkurat ftt besk av Steinar, og vi sitter og ser kampen mellom Wales og Belgia. Veldig spennende!

Favorittene mine tidligere denne uken, de er s herlige ♥

N skal vi nyte kvelden, ha en fin fredagskveld alle sammen!

Mailinn Goldhahn Aske

Jente p 23 r, som bor p Rennesy sammen med kjresten min og hunden vr Solo. Jeg er lrling i industrimekanikerfaget, og trives godt med det.